יום שני, 13 באפריל 2015

דברי סיכום של אורית שדה, מתנדבת בידיד לחינוך באשדוד, במפגש הסיום בבי"ס שז"ר



בי"ס שז"ר אשדוד, 2015


ילדי קשר רב דורי היקרים!
   אנחנו לא אשדודים! אנחנו קיבוצניקים מהסביבה אבל אשדוד היא עיר שאנחנו מגיעים אליה הרבה.
בהתנדבותי בידיד לחינוך בבית הספר "גאולים" באשדוד שמעתי על התוכנית ה" קשר הרב דורי" ומיד נדלקתי עליה והצלחתי להדביק גם את ציון בעלי בחיידק הסקרנות הזה.
     לבית הספר שזר הגענו בגלל סיבה אחת. מכיוון שלא היה לנו שום בוקר פנוי (למרות שאנחנו גימלאים) חיפשנו בית ספר שהתוכנית מתקיימת בשעות הצהריים. ואז הציעו לנו את המקום הנהדר הזה.
   מהרגע הראשון שהגענו התקבלנו בהתרגשות ובשמחה על ידי הילדים החביבים שחיכו ליד השער ועל ידי מאבטח חביב  שדאג שנגיע בזמן ושכבר בכניסה נתחיל עם מצב רוח טוב.
   אנחנו, האנשים המבוגרים לא נולדנו עם עכבר ביד! מושגים כמו מקלדת, וורד, אימיל, צ'אט, קופי פייסט ועוד הרבה מילים מוזרות היו חדשות לגמרה בלקסיקון שלנו. זה שהגענו לכאן רק מוכיח את הרצון של כולנו ללמוד דברים חדשים, להבין את הראש של נכדינו, ללמוד לשלוט במדיה שהשתלטה על העולם ושכבר אי אפשר בלעדיה.
   והכי חשוב היה זה לשבת בשקט ולמסור לעצמנו דין וחשבון על מה בעצם עבר על חיינו הארוכים, הרווים בשמחה, בכאב, בעשיה, בהתרחשויות ובלמידה באוניברסיטת החיים ולהעלות לאתר כדי שתהיה לנו עדות כתובה לחיינו.
   ועכשיו בנימה אישית. אני עצמי למדתי בעבר להשתמש במחשב בלימוד עצמי. המחשב עניין אותי מאוד ויכולתי לשבת שעות וללמוד, להתבלבל, לטעות ולתקן, להתעצבן ולמחוא כפים לעצמי על הצלחות, ולשאול יודעי דבר איך עושים ואיך מגיעים למה שרוצים.  אך גם אני למדתי כאן, בשז"ר,  מיומנויות  חדשות, בעיקר בזכות שני הבנים הנהדרים שביחד הפכנו  לצוות. ההתענינות שלהם בחיי נתנה לי חומר למחשבה בהמון נושאים שעד כה לא נתתי להם חשיבות.
   תודה מיוחדת לרג'ין שהקדישה ממרצה ובחיוך ובנועם קיבלה אותנו לקבוצה הרב גילית  והמגוונת ובעיקר מלאת רצון ללמוד וללמד.
    תודה לכל התלמידים על הסבלנות שלכם, על ההתענינות והמעורבות בחיינו ובעיקר על מה שאתם  - מתנדבים וסקרנים. גם הנסיעה המשותפת שלנו לבית התפוצות נתנה ממד נוסף לשיתוף הפעולה בינינו.
היה ממש כיף לעבוד איתכם!
בברכה

ציון ואורית שדה מקיבוץ חצור.

אין תגובות: