יום ראשון, 8 בפברואר 2015

נטועים בינות צורים

שבוע שעבר התקיים מפגש של תכנית הקשר הרב דורי בבית הספר צורים בראש העין, בהשתתפותם של ותיקי היישוב וגימלאים חברי מועדון החלוץ. התכנית יצאה לדרך לפני כשבועיים, ברכתה של מנהלת צורים, רוחמה צברי, אשר מאמצת זו השנה השניה את התכנית.

"הערך של "והדרת פני זקן" חשוב לנו ומהווה השראה לתלמידנו" ציינה רוחמה, "ההגדרה שלנו היא "בית חינוך כמשפחה" ואנו תמיד שמחים לארח את אנשי הקהילה ולפתוח בפניהם את לבנו".



המורה המובילה, חוה צולקר, כינסה את המשתתפים לספר להם על הפעילות ולחשוף בפניהם את עבודת התיעוד באמצעות מצגת,  וכיאה לחודש שבט, בחרה להקדיש את המפגש להתחקות אחר השורשים המשפחתיים.





התלמידים והאזרחים הוותיקים ניגשו מיד למלאכה והתיישבו מול מסכי המחשב. "התמונה הזו היא תמונה היסטורית", ציינה אחת המשתתפות, "זה בשנת 1950 כאשר ירד שלג על המאהל בו גרנו בראש העין. היו תקופות לא פשוטות, אבל בשביל הוריי היה זה הגשמת חזון. כאן הם בחרו לטעת שורשים וכאן אני התחנכתי וגדלתי."

  


הקבוצה עסקה בתיעוד סיפורי המסע לארץ, בשנותיה הראשונות של ראש העין, בחינוך של פעם ובמאורעות הזכורים להם מילדותם. ולרגע היה נדמה, שהתהפכו הדורות: הילדים ישבו מרותקים בהאזנה לסיפורים, ואילו המבוגרים תקתקו והקלידו את הסיפור, שורה אחר שורה, לתוך המחשב.



המפגשים הבאים יוקדשו לאיסוף פרטים נוספים על מנת לרקום את סיפור החיים, ולהוסיף לו תמונות ומסמכים. ובסוף – ילבלבו ויצמחו סיפורים חדשים במאגר סיפורי המורשת.


אין תגובות: