יום חמישי, 6 בפברואר 2014

הוד השרון, ביה"ס הקהילתי נווה נאמן- מכתב מבן גוריון

נאמנים למקור

המפגשים החווייתיים של הקשר הרב דורי  בביה"ס הקהילתי לאמנויות נוה נאמן, שבהוד השרון, מתקיימים מידי שבוע בימי שלישי, בין כלל שכבת תלמידי כיתות ה', כ-50 ילדים (!)  לבין קבוצה מקסימה של 20 קשישות, מהמועדון השכונתי נוה נאמן, שנמצא בסמוך לבית הספר.


למרות המרחקים הקצרים, מנהלת המועדון, עליזה קושאני, דואגת לארגן לקבוצת המבוגרות איסוף והסעה עד לשער בית הספר. שם ממתינים להן, בהתרגשות ובציפייה, התלמידים. על המפגש השבועי אף אחת מאותן נשים לא מוכנה לוותר, גם אם אינן 100% בקו הבריאות, ואף תלמיד לא מפסיד את המפגש, ואם מישהי מהן נעדרה משלימים התלמידים את  המפגש במועדון אחר הצהריים.

בניצוחן של המורות המובילות, ורד חסון, מחנכת ה'1 ומיכל חורי, מחנכת ה'2, מתעדים התלמידים את סיפור חייהן של המבוגרות, לפי תחנות היסטוריות במסע שערכו, שלב אחר שלב.
במפגשם האחרון העלו על הכתב סיפורים מרתקים של עלייה לארץ. לכיתה הובאו חפצים יקרים מפז: מסמכים ודרכונים מארצות רחוקות, תעודות ממדינות שונות ומכתבים היסטוריים.


בין המכתבים נמצא גם מכתב אחד, שנשלח מדוד בן גוריון, בתשובה לפנייתו של עזרא גבאי, הבעל של אחת מהנשים. גבאי ביקש להיפגש עם בן גוריון, ולדון איתו בנושא בוער מאד – הוא חשש שאם יגויס  הוא יפקיר את משפחתו הצעירה שתלויה בו כלכלית, כמפרנס יחיד בבית. בן גוריון ענה לו ברוח טובה כי אין בידו זמן להיפגש וכי הוא מוזמן להגיע אליו לשדה בוקר. בנוסף, סיפרה האישה, הוא הבטיח כי ידאג לכל משפחה שבה האב גויס למערכה.





 סיפורים כאלה ועוד רבים אחרים ומרתקים תוכלו לקרוא במאגר המורשת, עם סיום תהליך התיעוד. ישר כוח לעשייה רבת הערך של תלמידי נוה נאמן!


אין תגובות: