יום שלישי, 10 בדצמבר 2013

משלחת משטרסבורג, צרפת בבית הספר חשמונאים ברמת גן

בבית הספר חשמונאים ברמת גן
10.12.13
 
שטרסבורג, צרפת
ב-16 לאוקטובר, בשנת 1991, נחתם הסכם ערים תאומות בין העיר רמת-גן לעיר שטרסבורג.

אתר האינטרנט: http://www.strasbourg.fr/accueil

מידע כללי

שטרסבורג היא בירת אזור אלזס שבצפון-מזרח צרפת והיא העיר הגדולה ביותר באזור עם אוכלוסייה של 272,500 תושבים וכ-713,000 תושבים (נכון לשנת 2007) במטרופולין כולו. שטרסבורג ממוקמת סמוך לגבול צרפת-גרמניה, ומספר פעמים עברה העיר משלטון גרמניה לצרפת, דבר שהשפיע רבות על אופי תרבותה


המשלחת בת 35 משתתפים היגיע לביקור בבית הספר החשמונאים, את פני האורחים קבלו  מנהלת אגף החינוך מירה שנן, מנהלת מחלקת החינוך היסודי אורית איתיאל, מנהלת בית הספר ורד אבינל , המורה מובילת התכנית ענבר טוקר ותמי גרין

תזמורת בית הספר קבלה את האורחים בנגינה, והתלמידים חילקו להם פולדרים עם כרטיסי ברכה.

         
  

 



 



המפגש היה מרגש  ותכנית הקשר הרב דורי הוצגה בפני האורחים בלווית  המתורגמן, מנהלת ביה"ס סיפרה על ייחודיות התכנית  בבית הספר, המורה ענבר ספרה על התכנית  תמי גרין ספרה על ייחודיותה של התכנית  בעיר רמת גן, המופעלת כתכנית מערכתית בעיר והציגה את תיעוד סיפורי המבוגרים במאגר הארצי של מוזיאון העם היהודי , בבית התפוצות.

נציגי התלמידים והמבוגרים ספרו לאורחים את רשמיהם  מהתכנית. לבנה אלמליח, האזרחית הותיקה, שהשתתפה בתכנית בבית הספר במספר מחזורים. ספרה לאורחים על התכנית, בשפה הצרפתית.  
 
 
בחלק השני חברי המשלחת  השתתפו במפגש עם האזרחים הותיקים והתלמידים  , נושא המפגש "משחקים של פעם" הם שאלו שאלות ושוחחו עם משתתפי התכנית.
 המורה ענבר  מספרת:
"תכנית הקשר הרב דורי פועלת בביה"ס שלנו כבר 7 שנים. זו השנה השנייה שאני מובילה את התוכנית ומאוד נהנית מכך.
התוכנית מקנה לתלמידים ולמבוגרים חוויה חינוכית ערכית המאפשרת דיאלוג המגביר את המודעות המשפחתית והקהילתית של הדור הצעיר למבוגרים.
המפגש בין המבוגרים והתלמידים הוא מפגש מאוד מיוחד. הילדים מאוד מחכים ומצפים לראות את המבוגרים, נהנים לשוחח איתם ולעבוד איתם ולעיתים אפילו מופתעים מהידע שלהם בתחום הטכנולוגי.
באמצעות המפגשים בכיתה, והלמידה המשותפת, נוצר קשר ייחודי בין התלמיד למבוגר.
במפגשים המבוגרים לומדים מיומנויות מחשב ואינטרנט והתלמידים נחשפים לסיפוריו ולערכיו של אותו מבוגר.
המפגשים הופכים למשמעותיים יותר כאשר המבוגרים הם בני משפחתם של אותם צעירים (סבים/סבתות/ דודים...). הסיפור הופך להיות אישי יותר כשמסופר בו על בני המשפחה.
אני חייבת לציין שאת התלמידים שבתוכנית אני מכירה בביה"ס כבר מכיתה א' אך בתוכנית יוצא לי להכיר את הילדים בצורה אחרת, הילדים פתאום מגלים אחריות, הופכים להיות רגישים יותר, קשובים יותר, מגלים התעניינות בסיפורים ושואלים שאלות וממש לוקחים את התפקיד בצורה מאוד רצינית."
ענבר טוקר
 מובילת תכנית בבית הספר החשמונאים,  רמת גן
 

  

  

  

אין תגובות: