פעילויות ושיח בסימן האחר הוא אני . מזמינים
אותנו לשינוי חברתי.לבניית פסיפס אשר כל
אחד מעניק
משמעות עמוקה לחלקים שלצדו.
משפחת
שקמה אשר הערכים הם אורך חיינו
, אימצה
בחום את הנושא השנתי ופועלת על
פיו לא רק ביום השיא אלא כאורך חיים .מתוך
האמונה כי החינוך הוא הדרך אך האדם הוא המטרה ( א.ד גורדון) .
לבית הספר הוזמנו אזרחים וותיקים מבית הקשיש
שבשכונה ואזרחים וותיקים מתוכנית
הקשר הרב דורי הפועלת השנה בבית הספר .
הבוקר נפתח בקבלת פנים מרהיבה של נציגי מועצת
תלמידים בוורד לכל אזרח ותיק .
כל בית הספר והאזרחים הוותיקים צפו בטקס מרהיב
ומרגש שהכינו נציגי מועצת תלמידים , חברי השקמטרון , וחברי השקמחול .
לאחר מכן נכנסו האזרחים הוותיקים לכל הכיתות
מהחט"צ ועד כיתות ו' לספר חוויה של פעם .
הסיפורים , של האזרחים הוותיקים עסקו בנושאים
שונים מהעליות, קיבוץ הגלויות , השואה , הפלמ"ח , קום המדינה , ועד שירים
ומשחקים של פעם . הילדים בכל הכיתות נהנו , שאלו שאלות ולמדו ממקור ראשון בלמידה
משמעותית על המורשת שלנו ועל האחר .
בתום החלק הזה התכנסו האזרחים הוותיקים לארוחת
בוקר מפנקת עם שכבת ו ושכבת
ה ( שכבות המאמצות את האזרחים הוותיקים במהלך
השנה ) .
בשעתיים האחרונות השתתפו האזרחים והילדים
בפעילות משותפת שהאומנות מחברת בניהם ,פעילות מחול ופעילות תיאטרון שהונחתה על ידי
מורות בית הספר .
ושאר תלמידי בית הספר המשיכו בפעילות כיתתית
בסימן האחר הוא אני אם בסרט, דיון סביב סיפור, ציור ועוד ...
ביום זה כולם יצאו נשכרים , האזרחים הוותיקים ,
הילדים המורים יום זה היווה למידה משמעותית עבור כולם, בסוף היום ישב הצוות וההתרגשות הייתה
בשיאה , מחוויות היום.
אין ספק כי הילדים הבינו שהאחר" הוא לא רק
מושג, "האחר" לא מייצג רק רעיון . לאחר יש פנים, עיניים ושם פרטי.
ובסופו של דבר, בקבלתו יש ממד אנושי, חברתי, חם ואוהב.
תודה לצוות שקמה , להדסה אקווה הרכזת החברתית,
נטע לירן , לילך לוי וליאת לביא צוות אומנות, למיה רכזת הקשר הרב דורי , למחנכות הנהדרות
והמורים המקצועיים שכל אחד נתן את חלקו ביום נהדר זה . תודה לשאלתיאל אב הבית ,
לוועד ההורים הפעיל של בית הספר והחשובים
ביותר התלמידים ומועצת התלמידים בבית הספר – יישר כוח .
באהבה רבה
רינת שטינמץ ולטר
מנהלת בית ספר "שקמה"
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה