יום רביעי, 13 במרץ 2013

כתבה שפורסמה על ידי תלמידי בית הספר ,שחברים במועצת התלמידים העירונית , על הפעילות של הקשר הרב דורי בבית הספר


הקשר הרב דורי / עמית הדר וליאור חיימוביץ
בבית הספר נעמ"ת בשיכוני המזרח מתקיים פרויקט  בשם "הקשר הרב דורי"  אשר משתתפת בו כיתה י'2.
לפרויקט מגיעים קשישים ,ממועדון הקשישים השכונתי ומקבלים הדרכה בנוגע להפעלת מחשב מתלמידי הכיתה ולעבודה מול המחשב. בנוסף, הם לומדים לקרוא ולכתוב, התלמידים יוצאים איתם לטיולים, ומבלים איתם לפחות שעה בשבוע.
אחד התלמידים במגמת תקשוב הגיע לביתו של אחד  הקשישים, סידר לו את המחשב, ולימד אותו איך להפעיל את האינטרנט, כיצד להשתמש ברשת הפייסבוק ודברים שונים אחרים.

פרויקט זה מחבר בין הדור הצעיר לדור הוותיק בעיר ויוצר גשר בין הדורות. אחד התלמידים בפרויקט אומר: "אנחנו עוזרים להם לעבוד על המחשב. אני עובד עם אישה שיש לה בעיה ואני צריך להיות מאוד סבלני איתה. יש לה פרקינסון ובעיות מוטוריות, וזה קצת קשה אבל מתרגלים לזה לאט לאט. הם מספרים לנו על החיים שלהם מה הם חוו, מה הם עברו בחיים שלהם כשהם לא למדו ולא היה להם בית ספר. הם עבדו בכפר ואנחנו מציגים בפניהם את העולם המודרני; מה זה מחשב, מה זה אינטרנט ועוד. למשל, האישה שעובדת איתי סובלת מחוסר סידן בגוף, אז אמרתי לה לכתוב בגוגל 'בעיית סידן', היא כמעט בכתה בגלל המהירות שבה האינטרנט מצא לה את מה שחיפשה. היא ראתה את כול הבעיות ואיך אפשר לשפר את המצב, אז היא התלהבה מזה מאוד וזה שימח אותי. אנחנו עוזרים להם גם להקל עליהם בחייהם היום-יומיים, נותנים להם יותר כוח, ומאפשרים להם עצמאות אמיתית".

אין תגובות: