יום שני, 4 ביוני 2012

ירושה לשנה הבאה - בחטיבת ביניים גולדה, חולון

בחטיבת ביניים ע"ש גולדה מאיר בחולון הופעלה בשנת תשע"ב תכנית הקשר הרב דורי, זו הפעם הראשונה.
בקבוצה – תלמידי בית הספר ומבוגרים ממתנ"ס נאות שושנים בחולון. 
תמי מנשה, המורה הנמרצת והסבלנית הובילה וגיבשה את הקבוצה, בתמיכת ובסיוע של הרכזת החברתית, מיכל גבסי ומנהלת בית הספר, הגברת אמירה רוזין. 
התחלת הפעילות בתכנית התעכבה, בשל חשש מכך שהאזרחים הוותיקים יתקשו להגיע לחדר המחשבים, בקומה השלישית. עוד בשלב ההרשמה הסתבר ש"אין דבר העומד בפני הרצון" והסתבר שהביקוש לתכנית  גבוה מהמצופה ולכן, בלית ברירה נאלצו חלק מהנרשמים להמתין לתורם בשנה הבאה.


 ביקורם של חברי הקבוצה בבית התפוצות היווה בסיס לדיאלוג והוביל את המבוגרים לספר דברים בהם נזכרו תוך כדי צפייה במוצגים בתערוכה, ואשר כנראה בלי הביקור לא היו נחשפים.
כך נחשפו סיפורה של מי שלחמה ברובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים ב- 1948 עד להליכה לשבי הירדני, סיפור חתונתו של זוג נשוי המשתתף בתכנית, שנישא בחתונה צנועה במיוחד לפני עשרות שנים ועוד ועוד.
בין המשתתפים - בעל נגריה בדימוס,  שפרש לאחר שנים של עבודה קשה, ומצהיר שהוא 'מרגיש כמו מלך' כשהוא נמצא עם ילדיו ונכדיו, בן זוג מסור הסועד את אש מסור שמקפיד להגיע לפעילויות למרות קשיי הטיפול באשתו החולה ועוד רבים וטובים.
כבר בתחילת השליש השלישי של סדרת המפגשים, החלו המשתתפים המבוגרים לתכנן המשך לפעילות. אברהם ,שעומד לעבור דירה לעיר אחרת ביקש לברר אם גם בה מופעלת התכנית, אולם אמר שהוא מוכן לנסוע גם בכמה אוטובוסים כדי להגיע לפעילות ההמשך בגולדה בחולון.
משתתף אחר התלונן, ש 'זה לא בסדר שהתכנית יוצאת לחופשת הקיץ, כי הילדים והמבוגרים רוצים להמשיך. והיטיבה לנסח את  אחת המשתתפות : "אני לא הולכת מפה. אני נשארת ירושה לשנה הבאה".
 

אין תגובות: