יום רביעי, 20 ביוני 2012

טקס סיום קשר רב דורי - עומר מנהיימר ו'-5 ביה"ס "הדר השרון"


טקס סיום קשר רב דורי - עומר מנהיימר ו'-5 ביה"ס "הדר השרון" 
מועצה אזורית לב השרון 

בסיום פרויקט "הקשר הרב דורי – סיפורי השואה", הוזמנו המשתתפים לבית האבות "פרוטיאה בכפר" הנמצא בסמוך למושב בני דרור. בערב חגיגי זה הצגנו את מצגותינו. לאחר כיבוד קל, נכנסנו לאחד מאולמות האירועים של המקום. בטקס, בנשימה עצורה, הציגו בני גיל הזהב את המצגות עליהן שקדנו בחצי השנה האחרונה. המצגות היוו תוצר לתיעוד חייהם של האנשים המכובדים הללו. בתורם, כל ילד ומבוגר עלו לבמה ובמעמד מרגש זה, כאשר לכולם דמעה בקצה העין, הקריא הילד את סיפורו של איש גיל הזהב איתו עבד ואת סיפור חייו.
באירוע כיבדו אותנו בנוכחותם מנהלת בית הספר ד"ר מיכל לב, איילת שחק, איילת הלל המורה למחשבים, נעמה מזור ואני עופר, מחנכות כיתות ו'. ישנן סיבות רבות בזכותן אירוע זה היה מרגש ביותר. אחת מהן היא שהתייצבנו מול קהל של אנשים מבוגרים, שאולי בחלקם אינם ניצולי שואה, אך לכל אחד ישנם סיפורים רבים שביחד, כמו תצריף, מרכיבים אותו. כאשר אני מסתכל ברטרוספקטיבה, אני חושב שאנו, בני הנוער, עשינו חסד, אך לא חסד רגיל, אלא מיוחד, כאשר בחרנו בפרויקט יזמות זה. זאת מכיוון שלקחת חלק בתיעוד סיפורי שואה ולהתמודד עם סיפורים כה קשים, במיוחד במעמד כה מיוחד  ובמשך תקופת זמן כה ארוכה, אינה משימה קלה. הסיפורים והמצגות היו מרגשות, מסעירות, מלאות ניסים, שמחות ועצובות . בסופו של יום, כאשר יצאנו מאולם האירועים, הרגשתי עצבות מעיקה כזו, שאמרה לי "זהו, זה נגמר, הפרויקט נגמר". למרות שהתוכנית כללה סיפורים מאוד קשים, במהלך הפרויקט הייתי כה מסופק , לכן הייתי עצוב שזה נגמר. עוד סיבה שהאירוע היה מרגש, היא שהאידיאולוגיה ומוטו החיים שלי הוא שצריך לנצל כל רגע בחיים וגם אם יש רגעים עצובים או קשים, צריך להתגבר עליהם.  כאשר אני מסתכל על אנשים אלה ועל האירועים הקשים שחוו בחייהם– אני רואה שיש להם את  אותה האידיאולוגיה בדיוק . ברצוני להודות לבני גיל הזהב, שלקחו חלק בערב זה, וכן לנויה אבנרי, נמרוד מזרחי, נועם סטרוגו, עמית שחם, ליהי רותם ועמרי ארד, ילדי כיתה ו' שלקחו חלק בפרויקט. לאיילת שחק על ריכוז התכנית, לאיילת הלל על הצד הטכני של התכנית, ותודה מיוחדת וגדולה לד"ר מיכל לב, שהדריכה אותנו במשך כל השנה. הנני מבקש לציין כי ביה"ס הדר השרון זכה בהצטיינות מחוזית על פרויקט הקשר הרב דורי. לסיכום, המפגש היה מרגש ביותר והרגשתי היא שהשנה, התחילה לה מסורת ארוכת  שנים...



אין תגובות: