יום רביעי, 9 במאי 2012

קרוב לבבות-קשר רב דורי "דליה א' " וב"ס" שבילים "פרדס חנה כרכור

 מפגש מעניין וערכי נערך היום בדליית אל כרמל. משתתפי  תכנית " הקשר הרב דורי" (וותיקים ונכדות בנות מצווה) בבית ספר "שבילים" בפרדס חנה כרכור הוזמנו להתארח אצל משתתפי התכנית בבית ספר דליה א'  בדליית אל כרמל.
הפעילות המשותפת פרי יוזמה והובלה של שתי המורות המנחות את תכנית הקשר הרב דורי -אחלאס גדבאן מב"ס דליה א' וטל טרם מב"ס "שבילים".
בשתוף התוכנית "مكان للإلتقاء - מקום מפגש" של המחלקה לחינוך אזרחי ולדמוקרטיה במטח היא תוכנית מפגשים בין יהודים וערבים.
התוכנית במימון של קרן פרטית Germanacos Foundation המעודדת חיים משותפים בין יהודים וערבים בישראל.
הפעילות בסימן אורח חיים בריא( הנושא המרכז בשנת הלימודים תשע"ב)  נפתחה בסבב הכרות משותף ופעילות בנושא "גלגולו של חפץ" ,חפצים שמסתתר מאחוריהם סיפור מורשת משפחתי אישי. סיפורם של חפצים שעברו מדור לדור, שהפכו לחפצים בעלי משמעות ערכית ורגשית למספר  ולמשפחה. כל משתתף ותיק הציג חפץ מייצג :צמיד עם איורים מעיראק ,מפית של שבת,תכשיט מדליון בן למעלה מ-150 שנה שנשלח לארץ עם עליית הנאצים בגרמניה ,מכשיר לצריבה על עץ,שעון זהב,רשיון עליה מרומניה ,תעודת לידה בה הלאום "פלשתינאי",תמונות משפחתיות ,תמונה של קבר יתרו ,קופסה לאחסון אודם ועוד.
ארוחת הבוקר העשירה והבריאה מעשה ידן של הסבתות המארחות בדליית אל כרמל זמנה החלפת רשמים  ומתכונים .
 שיא הפעילות הלימודית החוויתית כלל התכנסות של הילדים והותיקים  בחדר מחשבים לכתיבה משותפת של אמנה לחיים בריאים בה הסבתות מייעצות לילדים והצגת תוצרים במליאה.לסיום ,בקרו המשתתפים במוזיאון שהכינו תלמידי דליה א' בדליית אל כרמל.
עשיה ערכית חינוכית מרגשת ומיוחדת במינה המבטאת באופן הפשוט והישיר ביותר יישום של ערכי סובלנות וקרוב לבבות על פני דורות מהמגזרים השונים.

אין תגובות: