יום שלישי, 29 במאי 2012

השתלמות "תיעוד מורשת בכלים דיגיטליים" התפרסה על פני חמישה חודשים , כאשר כל אחת עברה תהליך של "שימור/תיעוד/סיפור" כל אחת על פי דרכה בחרה את אחד מהכלים שנלמדו בהשתלמות ועברה מסע אישי ומשפחתי בדרכה לתעד את הסיפור ולהעביר אותו לדורות הבאים.
השיעור של הצגת תוצרים כלל היסטוריה רחבה החל מאי שם בתקופה שקדמה לשואה עד ימינו אנו. ההתרגשות הייתה מרובה כאשר התגלה קשר אישי בין שתי משתתפות הקורס ששיחקו יחד בהיותן ילדות בחצר של הסבתא ברחובות.

ביום רביעי ה23.5.2012, הגיעו המורות בהשתלמות "תיעוד מורשת בכלים דיגיטליים" לבית התפוצות. מנהלת התכנית, הגב' תמי גרין כבר חיכתה בכניסה.
הסיור כלל ביקר בשלושה תערוכות: "מבצע פינאלה", המספר את מבצע לכידתו של אייכמן, "משחק חייהם" המספר על ספורטאים יהודים ו"א-ב-גע-דע" - תערוכה מקסימה לילדים ולמבוגרים על השפה העברית. המורות נהנו לשמוע היסטוריה ולקנח בתערוכה אינטרקטיבית הדורשת שיתוף פעולה מצד הצופה.
לאחר מכן מנהלת התכנית, נתנה תמונה כללית על תכנית הקשר הרב דורי וכיצד הוא מתנהל במחוזות אחרים.






השתלמות רבת אנרגיות חיוביות ורגשות טובים נסגרה בסיור בבית התפוצות. כאן המקום להודות לכל משתלמות על שיתוף הפעולה ועל התוצרים המדהימים, הם היו מרגשים והוסיפו לכל אחת ואחת ידע ופיסת היסטוריה אישית ומרתקת.

אז תודה!

שרה פרזון
רכזת ההשתלמות

אין תגובות: