יום חמישי, 10 במאי 2012

ביקור של מנהלת מחוז מרכז בחט"ב רבין במזכרת בתיה

בביקורה השבוע  של מנהל מחוז מרכז, ד"ר סולי נתן, בחט"ב רבין במזכרת בתיה, נפגשה שוב עם משתתפי תכנית הקשר הרב דורי בבית הספר.


מנהלת המחוז שמעה מפי תלמידה ומבוגרת את חוויותיהן מהתכנית ומהמפגשים המשותפים. 



דברים שנאמרו בביקור מנהלת המחוז הגב' סולי נתן, ע"י הילה מלמד , משתתפת בפרויקט הקשר הרב דורי בחט"ב רבין מזכרת בתיה .

המפגש הראשון היה קצת לא ברור , ועדיין לא ידענו מה אנחנו והתלמידים "מורים" נלמד ונלמד האחד את השני .
אחרי גיבוש התוכנית ומספר שיעורים הכול התבהר , כשאנו מביאים לכם את העבר (למרות שאנו עוד פה) , ואתם מציגים לנו את העתיד , שביחד נפתח את ההווה .
וכפי שנאמר עם שלא יודע את עברו אין לו עתיד ולא יוכל לקיים את ההווה .
את חג ט"ו בשבט בילינו בנטיעת אילנות משותפת והקמנו חלקת אדמה בבית הספר הנקראת מדור לדור .
נוצרו מערכות יחסים חמות ומלאות הערכה משני הצדדים .
נסענו לטיול משותף לבית התפוצות . הסיור היה מאוד מעניין והעשיר אותנו הידע רב בתחום היהדות ובפיזורם בכול העולם ואת סבלם הרב עד הגיעם לארץ ישראל .
ושם שוב למדנו את חשיבות העבר שבלעדיו לא נדע להעריך את הקיים ואת העתיד .
בפרוייקט הגמר כול "תלמיד"(מבוגר ) בחר נושא שמעניין אותו והנושאים רבים : מסיפור אישי על ילדותו ,חוויה אישית בתקופת קום המדינה ולאחריה , בריאות הגוף ותולדות האופנה בכל עשור מקום המדינה ועד היום .
מכם תלמידים צעירים שאבנו את הידע כדי להתמודד עם נפלאות העתיד ומסתורי הטכנולוגיה . ובזכותכם רכשנו את הכלים שאפשרו לנו לחבר חוויות העבר ולתרגם אותם לשפת העתיד שהיא שפת המחשב על כל היבטיו והאפשרויות הרבות הטמונות בו.
כך בעצם הצלחנו לקרב ולהגיע למכנים משותפים שיצרו דינאמיקה משותפת ושיתוף פעולה אשר הלך והתפתח ממפגש למפגש ויצר תחומי עניין משותפים וקרבה הדדית שכל צד רוצה ללמוד ולהבין יותר על רעהו ועל עולמו האישי והחברתי .
וגם למחנכות תודה רבה מקרב לב והמון הערכה על הדרכתכן עזרתכן והכי חשוב סבלנותכן הרבה , שאפשרה לנו להגשים ולממש את מטרות תוכנית זו.
בלעדיכן זה לא היה אפשרי .
ושוב תודה רבה מהתלמידים המבוגרים .

מנהלת המחוז אמרה כי היא מאוד מתרגשת לשמוע על הצלחת התכנית בבית הספר ועל הערכים , היתרונות ותוצאות הנפלאות שהתרחשו במהלך המפגשים בין התלמידים למבוגרים.




אין תגובות: