יום שלישי, 22 במאי 2012

אות הצטיינות לעיריית ראשל"צ – תוכנית הקשר הרב דורי



ביום א' האחרון קיבלה העיר ראשון לציון את "אות ההצטיינות" לשנת הלימודים תשע"ב על הפעלת התוכנית "מזקנים אתבונן" – תוכנית העוסקת בקשר רב דורי. האירוע נערך בערב יום ירושלים, בבית התפוצות ואת הפרס מטעם עיריית ראשל"צ קיבל מ"מ ראש העירייה מוטי עג'מי. האירוע נערך במעמד  סגנית השר לאזרחים ותיקים ד"ר לאה נס, מנכ"ל המשרד לאזרחים ותיקים מר אהרון אזולאי, רוני דיין מנהל גף יישומי מחשב ,משה זעפרני מנהל אגף מורשת במשרד החינוך וסמנכ"ל בית התפוצות מר מוטי שוורץ.

אות ההצטיינות ניתן לעיר בהערכה על החשיבות החינוכית הגדולה שמעניקה מערכת החינוך העירונית למפגש בין הדור הצעיר והאזרח הוותיק. תכנית הקשר הרב דורי  "מזקנים אתבונן" עורכת מפגש ייחודי ובעל משמעות ערכית עצומה המאפשרת לתלמיד ללמוד אודות סיפורו של האזרח הוותיק ובאמצעות כך ללמוד את סיפורם של הארץ ושל העם היהודי וביחד לתעדו באמצעים טכנולוגיים למען הדורות הבאים. בשיתוף פעולה של הצוות החינוכי של האגף לחינוך יסודי בעיר בראשות מירי אור גוטפריד והצוות החינוכי של הקשר הרב דורי בהובלתה של עפרה ישראלי החלו בשנת תשע"ב לקיים את התוכנית החינוכית ב - 13 בתי ספר ברחבי העיר.

מ"מ ראש העירייה מוטי עג'מי הודה לשותפים לפרויקט זה ולהחלטה להעניק לראשון לציון את אות ההצטיינות: "עיריית ראשל"צ בראשות ראש העיר דב צור הציבה את החינוך בראש סדר העדיפויות העירוני. סוגיית החינוך בעינינו איננה רק זכאות לבגרות או שיפור הציונים – חינוך הוא בראש ובראשונה דרך ארץ והקניית ערכים. הדרך היסודית והרצינית בה עוסק מינהל החינוך בפרויקט הקשר הרב דורי משקף את החשיבות שאנו מעניקים לחינוך לערכים. הצלחת הפרויקט הביאה אותנו להחליט להרחיב את הפרויקט גם לחינוך העל יסודי ובשנת תשע"ג, במסגרת חגיגות 130 שנה לעיר הוא יופעל ב- 30 בתי ספר יסודיים ו- 10 בתי ספר על יסודיים ובשיתוף עם מוזיאון העיר."





2 תגובות:

פנינה לבל אמר/ה...

כל הכבוד שנותנים לראש העיר את אות ההצטיינות.
תיקון טעות: בי"ס "שלמון" התחיל כסנונית ראשונה בתשע"ב.
זכינו במקום ראשון בתחרות ארצית.
פנינה לבל

אורית טאטי אמר/ה...

ברכות חמות לקבלת אות ההצטיינות לעיר ראשון לציון, לבתי הספר המובילים את התכנית בהצלחה רבה.
ולאחת ויחידה- עפרה ישראלי, מדריכת תכנית "הקשר הרב דורי" בדרום מחוז המרכז אשר טיפחה וקידמה את התכנית ברמה יישובית בצורה מיטבית.

יישר כוח לכל העושים למען תיעוד המורשת הקהילתית.

מאחלת,
אורית טאטי
רכזת תכנית- מחוז מרכז