יום שני, 11 בינואר 2021

גלגולו של חפץ - בי"ס קריית יערים - רמת השרון

 

בית ספר קריית יערים ברמת השרון והמורה קלאודיה רונן המקסימה כבר וותיקים אצלינו בתוכנית הקשר הרב דורי. השנה נפתחה התוכנית במתכונת שהותאמה לקורונה והמפגשים מתנהלים בזום, כשהילדים והמבוגרים משתתפים מביתם.



המפגש היום היה בנושא חפצים שעברו מדור לדור - גלגולו של חפץ.

כמעט בכל משפחה יש חפצים ישנים או עתיקים שנשמרו במשך השנים ונושאים עמם זיכרונות מאדם יקר, ממקום, מתקופה ועוד. חפץ כזה אינו נמדד בכסף וערכו הרגשי רב מאוד. לכל חפץ סיפור משלו, שהוא חלק מסיפורה האישי של המשפחה ובכך מהווה גם חלק מסיפורו של העם היהודי.

במפגש היום ראינו ושמענו על חפצים, שמסתתר מאחוריהם סיפור מורשת משפחתי-אישי - סיפורם של חפצים שעברו מדור לדור.

הנה מס' סיפורים לדוגמה:

חנה סבתא של דניאל סיפרה על טיול שורשים בפולין בשנת 1988 כשהגיעה לבקר את הבית שהיה שייך למשפחתה לפני המלחמה. באותה עת גרה שם משפחה פולנית שהסכימה לפתוח את ביתה ומסרה לידיה פמוט מכסף וסלסילת ממתקים שנשארו כמזכרת ממשפחתה.

אריאל ועליזה יפו סבא וסבתא של ליהי ואורי סיפרו על הסוכה המשפחתית שעוברת מדור לדור. הסוכה הוקמה ב1932 ע"י הסבא והסבתא שלהם, בהתחלה היו רקומים על הבדים פסוקים מהתורה ואז כל פעם התווספו גם שמות הילדים ונוספו עוד רקמות. כיום יש בסוכה 3 סוגי רקמות מ-3 דורות ואף נוסף בד רקום ששימש כחופה להורים (אריאל ועליזה) בחגיגות חמישים שנות נישואין.



סיפור מרגש נוסף סיפרה מיכאלה סבתא של דניאל שיף, על אביה שבתקופת השואה, הוריו הסתירו אותו בבית של פולנים טובים ולפני שנפרדו נתנו לו אבן יהלום, אותה הוא הסתיר ותפר בתוך כיס מיוחד. לימים לאחר שבגר, מסר את האבן למשפחה הפולנית שטיפלה בו במסירות על מנת לעזור להם בפרנסת הבית. כשחזר אחרי המלחמה להודות להם החזירו לו את היהלום, שלא היה להם לב למכור. הוא יצר מהיהלום טבעת, שאותה נתן לאשתו שהעבירה אותה לבתה, סבתא מיכאלה והיא עונדת אותה עד היום.



גביע הקידוש שסבא ראובן שיף קבל מאביו ומשמש עד היום לקידוש


התמונה של בנו סבא של דניאל ואחיו - המסמלת בשבילו את הקשר הרב דורי 

סבתא של דניאל סיפרה על ילדותה בשדות התותים של רמת השרון בתקופה שבה האזינו לרדיו

הילה ורסנו מספרת על גביע היין שעברה מדור לדור במשפחה של צורפים

"לחפצים יש את העוצמה לשאת את העבר אל ההווה, ומשם אל המחר"

המפגש היה מרגש מאד, תודה לקלאודיה המקסימה שמובילה את המפגשים במסירות ובאהבה גדולה.

בהצלחה,
שלכם, אריאלה שגיא










  

אין תגובות: