יום רביעי, 27 בינואר 2021

שיתוף הפעולה בין מקיף רבין באילת ובית הספר היהודי שבטאלין, אסטוניה, יצא לדרך.

הצורך להתמודד עם הקורונה ולהמשיך הלאה, איפשר לכולנו לפתח את שיתוף הפעולה מרחוק.  יצירת קשר עם בתי ספר בחו"ל מאפשרת להגשים מטרות לטווח הרחוק.

הפרוייקט המשותף למקיף רבין באילת ולבית הספר היהודי בטאלין, פורסם ב- https://multiurok.ru/blog/proekt-klassy-bliznetsy-tallinn-eilat-kak-sdelat-iz-limona-limonad.html

להלן התרגום ששלח לי שמואל רחמן, המורה המוביל בבית ספר רבין באילת:

"פרוייקט כתות תאומים טאלין-אילת: איך מכינים לימונדה מלימון

בעידן המגיפה נפתחו הזדמנויות חדשות והכי חשוב- הרצון לשתף פעולה מרחוק ומטרות לטווח הארוך. מנהלי בתי הספר, איגור ליריסמן, טאלין, ורינת לובלינר, אילת, העריכו את נקודת המבט ארוכת הטווח של התקשורת בין תלמידים בכתות ט' ו-י' ואישרו את הקמתן של קבוצות עבודה, בהובלת וורוניקה דבורין ממחלקת חפציב"ה של משרד החינוך, ולה פיינגולד וחן לין מתוכנית הקשר הרב דורי שבבית התפוצות.

בפרוייקט ישתתפו תלמידים בגלאי 15-16, שמטרתם לאסוף ולעבד את סיפורי קורבנות השואה. את הפרוייקט יובילו המורה ליהדות ושומר המסורות לב קמפה (שידאג לתרגם את הסיפורים לעברית רוסית, אנגלית, ספרדית ואסטונית, וכן המורה לעברית, אירינה זאק, המורה לאנגלית, שלומית גלאור, והמורה לרוסית תייסיה. יערך מחקר משותף על שואת הילדים באסטוניה, וילדים שניצלו בזכות עלייתם לישראל, בהנחיית המורה ליהדות ולהסטוריה יהודית וראש המוזיאון לשואת אסטוניה, גינאדי גמברג. בנושא זה גם תינתן הנחיה על ידי ישראל אורי תאיר, ממשרד החינוך. 

במקיף רבין באילת, יובילו את הפרוייקט, רכזת חינוך חברתי, יפעת וייס,  ורכזת ההתנדבות  הבית ספרית אלה פרץ, ומחנכי הכיתה קלרה בוגדנובה ושמואל רחמן."

שמואל רחמן, המורה המוביל את תוכנית הקשר הרב דורי בתיכון מקיף רבין באילת, היה בשליחות תוכנית חפציבה בבית הספר היהודי שבטאלין אסטוניה במשך מספר שנים. 

במפגש שהתקיים השבוע, להתנעת התוכנית, השתתפו: וורוניקה דבורקין, מהמטה של תוכנית חפציב"ה, אירנה זאק, המורה השליחה הנוכחית בטאלין, מנהל בית הספר היהודי בטאלין, איגור ליריסמן, סגנית המנהלת הפדגוגית פאינה, סגן מנהל החינוך הבלתי פורמלי לב קמפה, המורה להסטוריה של מדינת ישראל והסטוריה יהודית ומנהל מוזיאון השואה בקהילה - גינדי גמברג וכמובן שמואל רחמן - מחנך כתה י' בבית ספר מקיף רבין באילת.

הצוות המכובד קבל את ההחלטות הבאות:

1) הקמת לוח היכרות בין התלמידים  PADLET.

2) הקמת כתה משותפת ב-CLASSROOM, בשיתוף כל המורים המעורבים בפרוייקט.

3) מפגש היכרות ב-ZOOM לקראת פורים

4) משחק KAHOOT, לקראת פורים בנושא שקשור למדינת ישראל/יהדות.

5) סיור וירטואלי ביום השואה המצויין במדינת ישראל, בתערוכה בטאלין. תלמידי טאלין עסוקים 

    בימים אלה בבניית תערוכה בנושא השואה. ביום השואה, הם ידריכו את התלמידים מישראל 

    בתערוכה שהם בונים, ההדרכה תהיה באנגלית.

6) עבודות חקר בנושא השואה במשפחות של תלמידי בית הספר בטאלין. העבודות יתורגמו

    לאנגלית כדי שהתלמידים בישראל יוכלו לקרוא אותן.

7) סיפוריהם של ניצולי השואה שיתועדו על ידי תלמידי בית הספר רבין-אילת, יתוורגמו לאנגלית כדי שהתלמידים בטאלין, יוכלו לקראם.

8)חקר משותף של הסיפורים משתי הקהילות.

שיהיה להם בהצלחה!











אין תגובות: