יום שישי, 21 בפברואר 2020

החיים מבעד לעדשת המצלמה - מפגש תיעוד ראשון

ביום שני ה- 17/02/2020 התקיים מפגש התיעוד הראשון של תלמידי כיתה י'1 במקיף י' ראשל"צ עם דיירי "אחוזת ראשונים". המפגש נפתח במליאה כשעל השולחן הונחו כמה תמונות וחפצים בעלי משמעות שהביאו עימם הדיירים. התלמידים נדרשו לנחש מי מבין המבוגרים מופיע בתמונה או מה עומד מאחורי החפץ שהוצג. סביב שולחן התמונות התעורר שיח מעניין על הקלות בה בימנו כל רגע מתועד בלחיצת כפתור, בצבע ובאיכות גבוהה בעוד בעבר צילום תמונה היה כרוך בהיערכות של ממש. המבוגרים נזכרו בכך שנהגו להזמין את הצלם הביתה או להגיע לחנות הצילום הקרובה, לכנס את כל בני המשפחה ולהתלבש בהידור. כך כל תמונה הפכה למזכרת ייחודית ולפיסת זיכרון. דוד לביא אחד המבוגרים המשתתפים בתכנית סיפר על תצלום משפחתי אחד הזכור לו במיוחד בו מופיעים כל בני משפחתו פרט לאחת מאחיותיו שבאותו הזמן שהתה מחוץ לעיר. דוד לביא : "כולם היו לבושים יפה ומסורקים, זה היה בחנות צילום... קרה מקרה שאחת האחיות שלי לא הייתה בעיר ולא צולמה בתמונה זו. היא עד היום מצטערת על זה ואנחנו כל הזמן חושבים מה היה קורה אילו גם היא הייתה בתוך התמונה, זו מזכרת יוצאת מן הכלל". לאחר מכן התחלקו התלמידים לצוותים והחלו במלכת התיעוד. הילדים והמבוגרים נשאבו לתוך השיחה, הזמן עבר ומבלי ששמנו לב חרגנו משעת סיום המפגש. לבסוף נפרדו התלמידים מדיירי האחוזה בציפייה רבה למפגש התיעוד הבא. באותו הערב כתב לי אחד התלמידים: "קוראל רציתי להגיד לך ממש תודה על כל הפעילות הזאת, פגשתי אנשים מדהימים שבחיים שלי לא חשבתי שאפגוש, שמעתי סיפורים שכנראה הדור הבא לא יזכה לשמוע, כל דקה שלי שם נהנתי ונורא היה לי עצוב לעזוב. אני רק רוצה שתדעי שאני לומד משם המון על מה שאנשים שהם לא נולדו בדור שלי חוו."








אין תגובות: