יום שישי, 14 בפברואר 2020

"כי האדם עץ השדה" טו' בשבט בתיכון הימלפרב ירושלים

בס"ד 
כך הולכים השותלים....
לא מקרה הוא שביום שני טו' בשבט חל מפגש הקשר הרב דורי בתיכון הימלפרב. תלמידי כיתה יוד כבר מתכננים חיפוש אחר השורשים (האבות, סבים וסבתות) של אחד מהמשתתפים, ועוד נשמע על כך.... השורשים המקיימים את העץ, ושורשים אצל בני האדם הם אבני היסוד שלו. "שורשים - הם הרומזים לשורש האישיות, הנקודה הפנימית, הבלתי ממומשת, הסוד, נקודה, המרמזת על פוטנציאל שאצור וגנוז בתוכה פנימה. ושעתידה ללכת ולהתרחב, ולהופיע בעולם" (מתוך מאמר לטו' בשבט / הרב אייל ורד)  

את המפגש פתחה המורה רבקה בכניסה לאתר
 http://www.baba-mail.co.il/content.aspx?emailid=42873   
בחן את עצמך : איזה סוג עץ מסתתר באישיותך. המבוגרים והתלמידים כל אחד בנפרד היה צריך לענות על מס' שאלות וכתוצאה התאימו לכל אחד עץ שמאפיין ביותר אותו. היתה לנו הפתעה לגלות מאפיינים זהים או דומים לעץ - תלמיד או המבוגר. כמו כן לקבל עצות לחיים טובים ומאושרים שאנחנו יכולים ללמוד מהעצים שסביבנו. המורה פרסה על השולחן, תמונות מגוונות של עצים כל אחד היה צריך לבחור לו עץ שאליו הוא מתחבר ולספר לכולם מדוע התחבר אליו. 

בהמשך הקרינו סרטון שבו מראים כיצד השורשים של צמחים שונים יוצרים מערכת של יחסי גומלין ועזרה הדדית , כיצד מתחת לפני האדמה השורשים של הצמחים השונים מתחברים ויונקים אחד מן השני .
"מהתבוננות בארבעת חלקי האילן, רואים הקבלה לאדם. 
שורשים - הם הרומזים לשורש האישיות...(כפי שהוזכר לעיל.) 
גזע - השורש הקטן מתעבה, ונהפך לגזע, יציב,  אלו הן שנות הינקות והילדות, שבהן מתעצבת לה אישיות,מעובר במעי אימו, אל תינוק נטול אישיות ההופך לילד, וגזע של הופעה עצמית מתחיל לצמוח.
ענפים - כאן אנו פוגשים כבר התפתחות, מקבילים הענפים לגיל הנעורים, שבו עסוקים רבות בקבלה מן החוץ, מהחברה, מדמויות שהן מחוץ לבית, שאינם חלק מהשורשים האישיים. 
פרי - זהו תוצר התהליך כולו, תמצית העץ, וכל כוח העץ גנוז בפרי, בשלות זו היא התכלית.
היכולת לתת לאחרים משהו משלי, משהו שהוא על פי הקוד הגנטי שלי, ואחרים אוכלים ומתאחדים. זו היציאה אל הפועל, הוצאת פירותי המיוחדים, והיכולת לתת אותם למישהו אחר,נוכחות של נתינה." (מתוך מאמר לטו' בשבט / הרב אייל ורד)

הגדילה לעשות רבקה והביאה שיר - אחריות.  רבקה הביעה את המשמעות של מושג האחריות של הצמחים ובעיקר את האחריות שלנו כבני אדם . שיר המבטא את המשמעות העמוקה של הקשר הרב דורי. 

שיאו של המפגש היה כאשר כל אחד היה צריך לבחור לו שתיל או מס' שתילים ולשתול אותו לתוך כלי שהביאו איתם מהבית. היינו מופתעים מהמגוון של השתילים והצביעוניות . קשה היה לבחור הכל היה נראה יפה ומיוחד . 
ישר כוח למורה המלווה רבקה רוזנטל על הפעילות המעניינת והפוריה . 

אין תגובות: