יום ראשון, 15 בדצמבר 2019

מפגש פתיחה - סביונים יהוד ואזרחים ותיקים מבית האבות "פנסיון הורים" ביהוד


ביום רביעי 11.12.19 התקיים מפגש הפתיחה לתכנית הקשר הרב דורי עם תלמידי בית הספר סביונים יהוד ואזרחים וותיקים מבית האבות "פנסיון הורים" ביהוד.

בתכנית משתתפים 15 מבוגרים, המתגוררים בבית האבות "פנסיון הורים" בניהולו של שי קוניץ ו- 22 תלמידי שכבה ז' מבית הספר סביונים ביהוד, בניהולה של מיכל רבינוביץ.

את התכנית מובילה המורה אורלי ריבקין במסירות, מקצועיות עם הרבה השקעה ואהבה.
אורלי יצרה את הקשר עם צוות בית האבות (אותו היא מכירה מפעילויות קודמות איתם) וביקשה את שיתוף הפעולה במציאת המבוגרים שיכולים ומעוניינים להשתתף בתכנית. היא פעלה ללא לאות למטרה מבורכת זו וזה ראוי להערכה ולציון.

צוות בית האבות "פנסיון הורים" ביהוד, בניהולו של שי קוניץ, נרתם למשימה באופן מלא ובעזרת הצוות המסור בבית האבות - העובד הסוציאלי, ואם הבית לאה התגבשה קבוצת המבוגרים שייקחו חלק בתכנית.

אורלי ריבקין, שלראשונה מפעילה את התכנית בבית הספר, גייסה 22 תלמידים משכבה ז' לפעילות המבורכת הזו וערכה להם מפגשי הכנה בהם הסבירה על התכנית ועל אופן העבודה עם מבוגר.

מפגש הפתיחה נערך בלובי של בית האבות (שם גם ייערכו המפגשים הבאים בין התלמידים למבוגרים).

ביום רביעי, הגיעו התלמידים עם אורלי לבית האבות בהתרגשות רבה, התלמידים התנדבו להביא עוגות שהכינו במיוחד בבתיהם לכבוד המבוגרים. התלמידים התמקמו בלובי וקיבלו את האזרחים הוותיקים שירדו אלינו בליווי אם הבית לאה.



לאחר דברי פתיחה קצרים, הותאמו הצוותים שיעבדו עם כל מבוגר (תלמיד אחד או שניים לכל מבוגר) והצוותים ישבו לשיחת היכרות ביניהם.




מספר מבוגרים הגיעו מצוידים בתמונות מעברם, מוכנים כבר לתחילת תיעוד הסיפור.


ניכרת היתה התרגשות המבוגרים להכיר את התלמידים, לספר ולשתף. לצד זה מרגש היה לראות את הנכונות, הסבלנות וההקשבה הרבה מצד התלמידים. ריגש במיוחד וחימם את הלב לראות את השיחות והחיבורים המיוחדים שנוצרו -  נוצר תחילתו של קשר רב דורי.

הקשר בין אורלי למבוגרים הוא מיוחד ומבורך וכמה מהם ניגשו אלינו בסוף המפגש, ציינו כמה נהנו ושהם מחכים למפגש הבא. אין ספר שאישיותה המיוחדת של אורלי תרמה רבות להצלחת הקבוצה.

הפעילות היתה מרגשת, ערכית ומוצלחת. בסיומה נפרדו התלמידים מהמבוגרים, עד לפעם הבאה.
שיהיה בהצלחה ובהנאה!


אין תגובות: