יום ראשון, 11 ביוני 2017

גלית הרשקוביץ מסכמת את שנת הפעילות במסגרת המעורבות החברתית, במקיף ו' "יגאל אלון", ראשון לציון


מפגש סיום מרגש לתכנית "הקשר הרב דורי" שהופעלה השנה בהובלתה של גלית הרשקוביץ מחנכת כתה י', כתה קטנה במגמת תקשוב במקיף ו' "יגאל אלון", ראשון לציון, במסגרת מעורבות חברתית.



במפגש נכחו תלמידי הכתה עם הסבים והסבתות, מנהלת ביה"ס אורנה פרבר, סגניות המנהלת תהילה מימון ואיילה רט, רכזת המעורבות החברתית גילת פט ונציגי המורים מצוות ביה"ס ואורנה דרום, רכזת התכנית במחוז מרכז.

במפגש הוצגו תוצרי התלמידים וסופר סיפורם של הסבים והסבתות, אשר הביעו את מלוא הערכתם לגלית המחנכת ולבית הספר על הפעלת התכנית וחשיבותה הרבה לבני הנוער ולוותיקים הלוקחים בה חלק.
הנכם מוזמנים לצפות בסרטון המקסים, המסכם את הפעילות במהלך השנה:



ובמצגת תמונות ממפגש הסיום:



הסבים והסבתות הגיעו לבית הספר ואימצו עוד שני תלמידים לפחות בנוסף לנכדם לעבודתם המשותפת במפגשי התכנית. תלמידי הכיתה שמתמחים בתחום התקשוב ואף מיועדים לבגרות של 5 יחידות בתחום, תיעדו באמצעים טכנולוגיים ובכלים דיגיטליים את המורשת המשפחתית של הסבים והסבתות. 
התלמידים למדו לראיין, להקליט ולהפוך את הריאיון לסיפור. העבודה הרבה והתוצר הסופי נכנסו לתלקיט בלשון, המצגות והסרטונים הם חלק מעבודת ההגשה במחשבים – הלמידה במסגרת תכנית "הקשר הרב דורי" הייתה אינטרדיסיפלינרית כאשר נעשה שילוב בין מספר תחומי דעת.

במפגשים הושם דגש על הנגשת האמצעים הטכנולוגיים לדור המבוגר, הם למדו לשחק בחידונים דרך הנייד, לסרוק תמונות, להשתמש ביישומים חדשניים המאפשרים להפוך את הנייד ליותר מ"רק טלפון". 

הוותיקים אף חזרו להיות תלמידים והשתתפו בשיעור סינכרוני, אשר התקיים בשעות אחר הצהרים, אליו הצטרפו גם התלמידים וההורים. המחנכת, הנחתה את השיעור לקראת הביקור שנערך בבית התפוצות, במסגרת צו 8 של משרד החינוך. המשתתפים קבלו משימות וירטואליות ועמדו בהם בהצלחה.
ההתרגשות במפגשים היא עצומה, התלמידים ישבו ושוחחו עם הסבים והסבתות וגילו עליהם פרטים שלא ידעו קודם לכן, הסבים והסבתות הופתעו מכמות הידע ומיומנויות שילוב הטכנולוגיה של הנכדים.
התלמידים, הסבים והסבתות הציעו הצעות ייעול לתכנית בכדי להמשיך אותה גם בשנים הבאות, הועלו רעיונות לכתיבת בלוגים משותפים לסבים והסבתות בנושאים מגוונים, טיולים משותפים במוזאונים והתנדבויות משותפות במסגרת המעורבות החברתית.

היוזמה הברוכה ושיתוף הפעולה של כל הגורמים יכולה בהחלט לשמש כדוגמה ליישום רציונל השילוב החברתי בדרך מקורית.

אין תגובות: