יום חמישי, 18 בפברואר 2016

הרעיון החדש של השר בנט

אתמול שמעתי ברדיו את השר בנט מדבר על הרעיון החדש שהוא מעוניין לקדם לגבי לימודים על העליות הספרדיות וחייהן לצד שכניהם הערביים בארצות האיסלם. הוא טען שלא למד ולא ידע (כי לא דיברו על זה ולא לימדו את זה בבית- הספר) על מה שעוללו ליהודים בארצות האיסלם (הפרעות, הרדיפות, העינויים, הכליאות, הרציחות והגירושים) שהיו מנת חלקם לאורך שנות חייהם בארצות אלה. הוא גם לא ידע על הקשיים, הייסורים,התלאות והעוולות שהיו מנת חלקם בדרך לארץ ישראל, כמו-גם קשיי הקליטה בארץ והיחס המחפיר שניתן להם במעברות (גזיזת פיאות נגד רצונם, חטיפת והעלמת ילדים, שינוי הלבוש, תלושי מזון רק בתנאי שישלחו את ילדיהם לבתי- ספר חילוניים וילבשו בגדים "ישראליים" ועוד עוולות שונות וקשות שנעשו עם בני- עמנו "הספרדיים").
בנט אומר שאת כל זאת לא למד, אך מעוניין שבני הדור הצעיר כן ייחשף למה שבאמת היה, זוהי גם פיסת הסטוריה שיש ללמוד אותה (אם כי יש כאלו המעוניינים להכחישה או לא לחושפה לעיני כל). על- כן השר בנט מקדם מערכי שיעור בנושא הכל-כך חשוב הזה, החל משנת הלימודים הבאה בבתי- הספר בכל רחבי הארץ. על כך אני אומרת לו-  יישר כח גדול!!!   כל הכבוד!!!
ואיך זה מתקשר ל"קשר הרב דורי"- מתקשר מאוד!!!   במאגר סיפורי המורשת של בית התפוצות שנעשה על-ידי תכנית "הקשר הרב דורי" ישנם סיפורים רבים על יוצאי ארצות האיסלם, על חייהם המורכבים לצד הערבים, על קשיי הנדודים, על טלטולי הדרך וקשיי קליטתם במעברות בארץ. כל מערך שיעור של הרב בנט בנושא, יכול להיות מגובה על-ידי אין-ספור סיפורים במאגר.
ולהעשרת הנושא על כל העוולות שעשו הערבים ליהודים בארצות האיסלם, אני מציעה לקרוא או ללמד בבתי- הספר את הספר: "נוכחות כה ארוכה" של נתן ויינשטוק, ולראות ולהראות לתלמידים מה היה היחס האמיתי של הערבים ליהודים בארצותיהם, עד שלא נשארו יהודים רבים בכל ארצות האיסלם.

אין תגובות: