יום ראשון, 24 בינואר 2016

הקשר הרב דורי בבית ספר אשכולות בנימינה ממשיך בתיעוד הסיפורים האישיים השזורים עם סיפור הקמתה של מדינת ישראל



בעקבות הסיפורים המרתקים של הסבים והסבתות, המורות המובילות רויטל ויטמן וליאורה בולטנסקי  ביקשו שבכל מפגש, אחד האזרחים הותיקים יספר סיפור מעניין מילדותו. סבא של יובל דמתי, שמואל דמתי, סיפר את סיפורו כילד/נער שהצטרף לאצ"ל בימים שקדמו להקמת מדינת ישראל. 
לסיפור המרתק הקליקו על הסרטון שלפניכם:




המורות המובילות נכחו שתיהן בהשתלמות המרתקת שהתקיימה בשלומי, וכבר מיהרו ליישם את אחד הכלים הטכנולוגיים שנלמדו: 


לקראת המפגש שהתקיים לאחר חג החנוכה עם הסבים והסבתות, הכינו המורות המובילות רויטל ויטמן וליאורה בולטנסקי יחד עם התלמידים שאלון שבעזרתו יבנו יחד עם סבא/סבתא את סיפור חנוכה שלהם כילדים ולאחר מכן כבעלי משפחות. בשיחות טלפון שלהן עם האזרחים הותיקים הן ביקשו מהם להביא חפצים ו/או תמונות הקשורות לחנוכה וישלימו את הסיפור שיספרו לנכדים.
המפגש עצמו נפתח עם סיפור על עולה מאיראן, שסיפרה המורה רויטל, ועל האופן בו נחגג חג חנוכה באיראן, ההסתרה והחנוכייה המיוחדת שהכינו. לאחר מכן עברו הילדים לשיח עם סבא/סבתא כדי לתעד יחד את הסיפור על חנוכה -  איך נהגו לחגוג את חג החנוכה בילדותם ובבגרותם כבעלי משפחות...
למפגש הביאה סבתא שפרה דמתי סופגניות  טעימות מאוד שהכינה בבית מבעוד מועד והן נאכלו עד תום... בנוסף  הביאה חנוכיה שקשורה לסיפור שסיפרה לנכדתה.  את כל הסיפורים תיעדו המורות המובילות, ובמהלך המפגש הן צילמו את הסבים והסבתות עם הנכדים שלהם וכך הן יצרו ספר דיגיטאלי סביב סיפורי חג החנוכה.

להתרשמות מהספר הדיגיטאלי לחצו על הקישור הבא:



מורות מובילות: רויטל ויטמן וליאורה בולטנסקי
מנהלת בית הספר: טלי הדרי - הראל









אין תגובות: