יום שישי, 18 בדצמבר 2015

ניצנים ושורשים: הקשר הרב דורי בבי"ס הרצל ביהוד



מזה כשתים עשרה שנה, מופעלת תכנית הקשר הרב דורי במסירות ובהתמדה, על ידי המורה המובילה הותיקה בתכנית , סיגל דורי. בענוותה הייחודית, ובהקפדה יתרה על תכנים בעלי משמעות ותהליכי למידה, רוקמת סיגל מפגשים המשלבים אקטואליה, ידע עולם, היסטוריה מורשת ועוד.





גם השנה תלמידי כיתות ה, וקבוצת סבים וסבתות, ביניהם נאמני התכנית שמתמידים להגיע כבר בסבב שני ואף שלישי (כל פעם עם נכד אחר..), חולקים יחדיו את המסע, שהתחיל לפני 12 שנה בנטיעה קטנה והתפתח לאילן נטוע עם שורשים עמוקים, שהפכו זה מכבר למסורת בית ספרית.

מידי שבועיים, בימי רביעי בבוקר, נפגשת הקבוצה, בחדר המחשבים בביה"ס. במפגש לפני החג בחנו המבוגרים והילדים את המושג גזירות. הם קראו ולמדו על גזירות אנטיוכוס ומרד החשמונאים, על המגבלות שהוטלו על היהודים, וערכו השוואה של פן הגזירות במבט אקטואלי: המבוגרים ציינו את הגזירות, החרמות והרדיפות לאורך ההיסטוריה, כאלו שהם גם חוו בעכצמם על בשרם, כמו סירוב עלייה וחוקים אנטישמיים. הם הסבירו לילדים גם על גזירות אקטואליות מתחום הכלכלה, כמו השתת מיסים והעלאות מחירים, החרם הכלכלי של גופים באירופה על מוצרים שמיוצרים בארץ, חרם בטחוני על מכירת נשק, וחרם אקדמי.





במפגש האחרון עסקה הקבוצה בסיפור שעומד מאחורי השם הפרטי שלהם, שנבחר עבורם, וחקר גניאולוגי של שמות המשפחה. בפעילות "מי אני - הוא מה שמישיתפו המבוגרים והילדים במצגת שיתופית מידע על פירושי שמותיהם ובניית אילן יוחסין לשם המשפחה. למציאת הפירושים המילוליים, הקבליים, והמשפחתיים בבחירת השם שלהם הם נעזרו בחקרשת, באתרים שם לי,  אור הקבלה, ופורטל המיסטיקה

כל זאת ועוד פעילויות מעשירות מתועדות באתר הקשר הרב דורי בפורטל הבית ספרי של בי"ס הרצל ביהוד:  http://t21.tik-tak.co.il/herzel/

סיגל, ישר כוח על עשייתך המדהימה!

אין תגובות: