יום ראשון, 17 במאי 2015

קול ששון וקול שמחה



מי שנקרה בדרכו לבית ספר נווה נאמן בבוקר יום שישי, ודאי התפלא למראה שנגלה לעיניו: כלות לבושות שמלות לבנות, חתנים בחולצות מכופתרות, מלצרים עם מגשים ורב מסתובב בין האורחים. זה אינו מחזה נדיר באולמות אירועים, הרי כך נראית קבלת פנים של חתונה, אבל במקרה זה המשתתפים היו... ילדים! 





בהובלתן של המחנכות מיכל חורי ואורנה פריאל, ומנהלת בית הספר זמירה בר עם, שכבת כיתות ה' בביה"ס, ערכו במסגרת תכנית הקשר הרב דורי התלמידים יחד עם בני משפחותיהם מפגש מומחז בנושא חתונות.

אל בית הספר זומנו הסבים והסבתות, עם אלבומי התמונות, הסיפורים והזיכרונות, וישבו יחד עם נכדיהם ויחד עם בני המשפחות של החברים לכיתה, לספר את סיפור החתונה. המפגש התקיים בהשתתפות כ-50 תלמידים ועוד כ-60 מבני משפחותיהם, וחצר בית הספר התמלאה רחש שוקק של שיח שיתופי.





נאוה ואברהם הורוביץ, סבא וסבתא של נגה מאיר, תלמידת כיתה ה' בביה"ס, התחתנו לפני 54 שנה, ובאו ביום שישי זה, עודם כזוג יונים, לספר לה על חתונתם. הם צפו יחדיו בתמונות מהאלבום המשפחתי , שיחזרו את אירועי יום החתונה ואף הציגו לראווה את תעודת הנישואין המקורית, שנחתמה ברבנות הראשית  ברחובות באוגוסט שנת 1961. 




לאחר שיתוף הסיפורים והחוויות במעגלי השיח, התפצלו הקבוצות לעבודה אישית של כל תלמיד/ה עם סבו ו/או סבתו, לפעילות של עריכה מחודשת של תעודת נישואין: כתיבת הפרטים אודות חתונתם של סבא/ סבתא בצירוף תמונות מיום האירוע. ומהמפגש יצאו גם הסבים וגם הנכדות והנכדים עם מזכרת לתפארת הדורות הבאים.





אין תגובות: