יום שלישי, 17 במרץ 2015

מטפחים את הקשר הרב-תרבותי שנרקם בין "חתני פרס נובל" ראשון לציון ל"יסודי א'" דלית אל כרמל

קשר מיוחד במינו נרקם השנה בין שני בתי הספר הללו המפעילים את התכנית, ומלבד "קשר רב דורי" מטפחים "קשר רב-תרבותי" בין דלית אל כרמל וראשון לציון.

קשר מיוחד זה "רוקמות" המורות המובילות: אחלאס גדבאן מבי"ס "יסודי א'" וליאורה כהן מבי"ס "חתני פרס נובל" שארגנה את מפגש הגומלין שהתקיים ביום שני ה- 9.3.15 בראשון לציון.  
במפגש המרגש השתתפו גם: ד"ר שוש נחום ראש מנהל חינוך ראשל"צ, קאמי כהן מנהלת אגף חינוך יסודי ראשל"צ, תמי גרין מנהלת ארצית תכנית "הקשר הרב דורי", עפרה ישראלי - מנהלת פעילות ארצית של התכנית, שרית יעקב- רכזת התכנית במחוז חיפה ואורנה דרום - רכזת התכנית במחוז מרכז.

תלמידי ביה"ס "חתני פרס נובל" המתינו נרגשים עם הסבים והסבתות וצוות ביה"ס לקראת האורחים וקבלו את פניהם בחיבוק חם וכיבוד קל... 
מחמם את הלב לראות את הקשרים היפים שנוצרו בין משתתפי התכנית וההולכים ומעמיקים ממפגש למפגש ואפילו ביוזמות של חברויות שנוצרו בין התלמידים והסבים והסבתות משתי הקבוצות: חילופי מתנות קטנות, ברכות מקושטות, צילומים משותפים, שיחות קטנות והחלפת חוויות ו... חיוכים... חיוכים... ועוד חיוכים מילאו את מבואת ביה"ס.






את הטקס המרגש, שהוכן בקפידה רבה פתחה דליה כהן, מנהלת ביה"ס "חתני פרס נובל" במילות ברכה חמות לאורחים, לתכנית, לשותפות ולקשרים החמים בין שני בתי הספר והמגזרים היהודי והדרוזי. 
דליה כהן, מנהלת ביה"ס "חתני פרס נובל", ראשל"צ
רושדי חסון, מנהל ביה"ס "יסודי א'", דלית אל כרמל
מעניק שי לביה"ס
ד"ר שוש נחום, מר רושדי חסון, עפרה ישראלי וליאורה כהן, נשאו אף הם דברי ברכה לתכנית המרגשת המפגישה בין הסבים והסבתות ונכדיהם והיוזמה הברוכה של שני בתי הספר ואיחלו להמשך הקשרים שהחלו להירקם כאן בין המשתתפים. 
ד"ר שוש נחום, ראש מינהל חינוך, ראשל"צ
ליאורה כהן, מובילת התכנית בבי"ס "חתני פרס נובל"
ירדן ותמר, מברכות בשם הקבוצה
קטעי נגינה של מיקה ורועי הנעימו את זמננו ולהקת המחול של ביה"ס, בהנחייתה של המורה יוליה גורביץ, הופיעה בריקוד דבקה ואילו ילדי "יסודי א'" בריקוד מקסים לשיר "הבה נגילה" כשדגלים המייצגים את השותפות בידיהם! 
ההתרגשות היתה גדולה ביותר וסחטה דמעות מכל הנוכחים... 



משתתפי התכנית "חתני פרס נובל" בשיר משותף 
יחד יצאנו לסיור מרתק במוזיאון "ראשונים" ראשון לציון. בקבוצות מעורבות, סיירנו למדנו על מייסדי היישוב, על מנהגי העבר ואפילו חווינו שיעור שפה בביה"ס של פעם! ואפילו מצאנו קווים משותפים בין המגזרים...


  







 חזרנו לביה"ס לארוחת צהריים טעימה ומפוארת מעשה ידי הסבתות והסבים משתתפי תכנית "הקשר הרב דורי" מביה"ס "חתני פרס נובל" ויצאנו לפעילות בחצר ביה"ס "משחקים של פעם": דוקים, גומי, 3 מקלות ועוד...
אפילו רושדי חסון שיחק דוקים...








בהרגשה חזקה ובהבטחה שהקשר הזה לא יפסק אלא ימשיך ויתחזק גם בשנה הבאה ויתרחב לתחומים נוספים,
נפרדו התלמידים, הוותיקים והצוותים משני בתי הספר!


יישר כוח לדליה כהן, ורושדי חסון מנהלי בתי הספר, ולאחלאס גדבאן וליאורה כהן המורות המובילות, לתלמידים והוותיקים משתתפי התכנית בשני בתי הספר 
והמשך עשייה ברוכה!



אין תגובות: