יום רביעי, 7 בינואר 2015

תשעה תשעה סבים, שלוש סבתות וסבתא רבתא אחת התכנסו עם נכדיהם לפתיחת התכנית ב"מעין" יבנה

זו השנה הראשונה שבית הספר משתתף בתכנית שהשתלבה יפה בחזון הבית ספרי שבמרכזו תרבות ומורשת ישראל והמוטו שלו "עם אשר אינו יודע את עברו, ההווה שלו דל  ועתידו לוט בערפל" (יגאל אלון).

זה היה מפגש חגיגי שנפתח בשירת מקהלת ביה"ס בניצוחו של איל דרכמן, אליה הצטרפו במחיאות כפיים  הסבים והסבתות שהתרגשו כשראו את נכדיהם בין חברי המקהלה.  
מנהלת ביה"ס יעל דוד ברכה את המשתתפים והודתה בלחיצת יד אישית לכל אחד מהסבים והסבתות שכיבדו את נכדיהם כשהסכימו להצטרף לתכנית עם כל מה שמשתמע מכך.

  




 שירלי- המורה המובילה תיארה לסבים את התכנית והקרינה סרט שבא להמחיש את  הקשר המיוחד שנוצר בעקבות מפגשי הצעירים עם המבוגרים.
  


עוד היו במפגש קטעי קריאה שהילדים הכינו לאורחים ובניהם הקטע המתאר את "הסבתא של היום" (אולי כדאי להכניס את הטקסט?)
סבב משפטי פתיחה הוביל להצגת הציפיות והמשאלות של כל המשתתפים מן המפגשים   מתוכם  ניתן היה ללמוד על הקשר החם  בין הסבים לנכדים, על ההתרגשות לקראת המפגשים, ועל הציפיות לחוויה יחודית.
רגע מיוחד בסבב היה כשאחת הילדות הציגה את סבתה  אשר נבצר ממנה להגיע בשל טיפול רפואי שעברה באותה עת בירושלים. השתיים קיימו ביניהן קשר וירטואלי דרך הסקייפ כך שהילדה מחוברת לאוזניות וסבתא נמצאת כאילו נוכחת ממש במפגש .  
הוכח ש"אין דבר העומד בפני הרצון" וגם ממרחק ניתן לשמור על קשר חם וקרוב .



כדי לצאת כמו תלמידים הוגש לכל  סבא וסבתא קלסר אישי עם התוכנית  ולוח הזמנים ו"הפתעה " – מכתב אישי ומרגש  שכתבו הילדים לסביהם וסבתותיהם. כל הנוכחים התרגשו מאוד מן המחווה המרגשת.


  
לשולחן עשיר וצבעוני מעשה ידי המבוגרים ניגשו כולם שמחים, נרגשים, מבקשי להנציח בתמונות את החוויה הראשונית של התכנית.








 מאחלת לשירלי ולכל המשתתפים חוויה מהנה במפגשים הבאים
ממני עדנה

אין תגובות: