יום ראשון, 4 בינואר 2015

כינוס הראשונים



חטיבת הביניים ראשונים בהוד השרון כינסה היום את המפגש הפותח של תכנית הקשר הרב דורי, זו השנה הראשונה. אל המפגש הגיעו חברים נכבדים, מכל מיני קצוות ועיסוקים, ובאמתחתם סיפורים מרתקים; על ראשית היישוב, על רגעים מכוננים בהתעצבות המדינה, על החיים בתנאים של מעברה ועל דמויות שעיצבו את פניה של המדינה.






קבוצת תלמידי כיתות ח', שבחרו להשתתף בפרויקט, בהובלת המורה להיסטוריה דרור גרוס, והסגנית ורכזת התכנית בביה"ס, ברכה גולדנברג,  נכנסו ומילאו את החדר, טיפין טיפין. חלקם התיישבו לצד מכריהם (סבא, סבתא) וחלקם ליד מצטרפי התכנית שטרם ערכו עמם היכרות. לאחר ברכת הדרך ממנהלת בית הספר, נגה ברעם, שציינה את חשיבות הפרויקט כחלק מפעילות מקיפה לחיבור לקהילה ולמיזמי התנדבות, החלה הפעילות המשותפת בה התוודעו האחד לשני. 

שתי הקבוצות, המבוגרים והצעירים, זכו ללמוד אחד על עולמו של השני בחידון ידע, בו נדרש זיהוי דמויות מוכרות, תמונות ממאורעות היסטוריים ובני זמננו, וזיהוי חפצים ושימושם – אז והיום.




סופר שם על הזרבובית והסיפולוקס, על הננו אייפד והאייפון, על חתימת ההסכם עם מצריים, על זכייתה של להקת חלב ודבש ועל עולם פליטי הריאליטי וזכיות באח הגדול.




לקראת המשך מפגשיהם יצטיידו הצעירים בעכבר ובמקלדת, בסבלנות וסקרנות לדעת, והמבוגרים באלבום תמונות, רשמים וזיכרונות, וביחד יחוו שיתוף של פרק בתיעוד מורשת לימוד ההיסטוריה מפי אלו שחוו אותה.

אין תגובות: