יום שני, 19 בינואר 2015

מבט אל העבר מן העתיד


ביום חמישי האחרון הגיעו תלמידי כיתה ט'2 מחטיבת ביניים עתיד בראש העין למפגש ראשון עם קבוצת קשישים במרכז יום לקשיש (מרכז שבזי), לפתיחת "יומן המסע" האישי שלהם – פרויקט אשר ילווה אותם עד סוף השנה, במסגרת פעילות ערכית התנדבותית של תכנית הקשר הרב דורי.
  


מלווים במחנך הכיתה, שניר כהן, התקבלו 30 התלמידים על ידי מנהלת המרכז, חגית אהרוני, ומלוות הפרויקט, רוית לוי, שסייעו בציוות המבוגרים עם התלמידים ולאחר מילות ברכה קצרות התיישבו הנערים אל השולחנות, שלפו כלי כתיבה וניגשו אל המלאכה: שלב ראשון בתכנית היה עריכת היכרות מקיפה עם הקשיש או הקשישה, לשמוע על ילדותו, ללמוד את הפרק הראשון בסיפור חייו. 




"בפרויקט הזה, אליו נבחרה כיתה ט'2 שלנו, ייצאו התלמידים למעין מסע אישי, בו ילמדו לראיין, לכתוב סיפור ולתעד קורות חיים, תוך לימוד מקיף על אדם אחר - ועל הדרך הם יגלו גם דברים על עצמם", ציינה שירי בראון, רכזת התנדבות בחטיבה ורכזת פרויקט הקשר הרב דורי. "מדובר בתכנית ערכית שעונה על רוח הערכים שאנו מנחילים לתלמידנו ואנו רואים בו חשיבות רבה. פעילות זו מקנה להם את היחס הראוי והחשיבות של ערך ההתנדבות האישית". 



"הקשישים פתחו בשיחה, והשיחה זרמה. זה שהם מקבלים יחס, שמישהו בא לדבר איתם שימח אותם", ציין אחד התלמידים בסיכום המפגש, והוסיף חברו: " אני מרגיש שתרמתי להיסטוריה, כי עכשיו הסיפור שלו יישמר לדורות הבאים". 




עדנה יצחק, מנהלת תקשוב באגף החינוך בעיריה, הגיעה למפגש והביעה בשם אגף החינוך את תמיכתו וברכתו ליוזמה של החטיבה, וסוכם כי בהמשך יתקיימו המפגשים בחטיבה - שם ייערך התיעוד באופן דיגיטלי. סיפורי המבוגרים יועלו על הדפוס וכן יישמרו במאגר סיפורי מורשת של בית התפוצות.

אין תגובות: