יום שלישי, 1 באפריל 2014

התרגשות מתמשכת במצפה הגולן

מילים של התרגשות של דליה - המורה שמובילה את התוכנית השנה במצפה הגולן 
תלמידי כיתה ו'2 מביה"ס מצפה גולן יוצרים קשרים חמים ומרגשים עם דור הסבים והסבתות הדרים בבית הקשיש בבני יהודה. 11 ותיקים, כאשר כל זוג תלמידים "מאמץ" אזרח ותיק.
אחת לשבועיים נערכים המפגשים המרתקים האלו בין הדור הצעיר לדור המבוגר . המפגש מלווה בחיבוק חם ולבבי ובחיוך המצביע על געגוע ורצון לקרבה.
לקראת המפגש  מגיעים התלמידים לבית הקשיש  במטרה ללוותם ולשוחח עמם בדרך עד הגיעם לספרית בית הספר – שם מתקיימים  המפגשים.
על פי בקשתם,  הם לומדים באמצעות הילדים להשתמש במחשב וליישם את הפונקציות הטמונות בו. יש להדגיש ש"תרופות סבתא" הוא המוטיב המלווה את המפגשים . חדוות המפגשים לא נשארה רק על רקע אקדמי אלה גלשה לאירועים סביב חגים:  נפגשנו ליצירה משותפת לקראת חג החנוכה, ואף כל זוג תלמידים הגיש לכל קשיש חנוכייה שהכין  למענו בצירוף ברכה. לקראת פורים השתתפנו  בהכנת אזני המן למשלוח מנות לקשישים שאינם מסוגלים להגיע למועדון.  בנוסף לכך חגגנו עמם את החג, הגענו מחופשים והבאנו שמחה למקום.
בנימה אישית כמנחה של התהליך, 
בראשיתו של התהליך חוויתי אצל התלמידים הסתייגות, חשש וסגירות ואף רתיעה מהמפגשים ומהתקרבות אל הקשישים. הם חששו מהמפגש הראשון  ולא הרגישו נוח לפתוח בשיחה היו נבוכים ומבוישים. במשוב לאחר מכן ספרו בהתרגשות על קשר נעים וחם ההולך ומתרקם. עם הזמן נוצר קשר אישי בין  המבוגרים לילדים המכונים על ידם "הילדים שלי".

התלמידים בהגיעם למועדון מחפשים בעיניים תרות אחר המבוגר "שלהם" והמפגש  נפתח בשאלה לשלומם, הרבה אמפטיה וקרבה. בסוף המפגש לעיתים משחקים במשחקי שולחן והתלמידים מלאי התפעלות מכך שהמבוגרים מנצחים אותם, קולטים מהר את חוקי המשחק או לחילופין, לומדים התלמידים מהמבוגרים משחקים חדשים. מתפתחת הערכה אל המבוגרים המספרים את סיפורם האישי הקשור לסיפורי חגים או לחייהם הצעירים. התלמידים חווים קשרים המתפתחים לקשרים אינטימיים בהם מגלים התלמידים חמלה, דאגה ורצון לעקוב אחר המבוגרים וללוות אותם.

 

אין תגובות: