יום חמישי, 22 בנובמבר 2012

הקשר הרב דורי בסימן " שפות ותרבויות" בית ספר הלל ר"גן


תכנית הקשר הרב דורי בסימן " שפות ותרבויות" בית ספר הלל ר"ג
היום, יום ד' 21.11.12 פתחנו את התכנית. זו השנה ה שביעית ברציפות בה אני מובילה את התכנית ובכל שנה נרגשת מחדש. השנה ההתרגשות וההתלבטויות היו במיוחד בצל ימי הלחימה במבצע "עמוד ענן".  היו חששות רבים,  שאולי האזרחים הותיקים, הסבים והסבתות לא יוכלו להגיע. וההפתעה הייתה רבה נוכחות מלאה של כולם ! ויותר מכך תחושת ה"ביחד" והכרת התודה של כולם.
התלמידים מכינים ברכות  לסבים ולסבתותמפגש הפתיחה התקיים באולם בית הכנסת, בבית הספר, שהיה מלא מפה לפה. פתחנו בברכת מנהלת בית הספר אירית טוניק.  הצגתי למבוגרים את התכנית, ייחודיותה ודרכי הפעלתה לאורך השנה. התלמידים הכינו תכנית אומנותית : הצגה הומוריסטית בשם " הקשר הרב דורי, ולהקת הבנות שרה קטעי שירה.
במפגש הפתיחה , פנתה אלי אחת הסבתות וסיפרה שהיא היגיע רק ללוות את בעלה המשתתף בתכנית, " באתי רק לוות אותו" אמרה, אולם  בעקבות המפגש המרגש  בקשה בקשה מיוחדת להצטרף אף היא ולהשתתף בתכנית....
בתכנית שלנו השנה,  משתתפות שלוש כתות ו' שכבה שלמה !  ההשתתפות בתכנית היא בחירה של התלמידים. התלמידים שותפים בתהליך החינוכי של התנדבות  ונתינה, חלקם בוחרים בתכנית "הקשר הרב דורי" ושאר תלמידי השכבה בוחרים בחונכות תלמידי כתות א'.

התלמידים שבחרו להשתתף בתכנית היו נחושים בדעתם לחנוך מבוגרים, גם אלה שסבים וסבתות שלהם לא יכלו להגיע. התלמידים לא היו מוכנים לוותר. אור מכיתה ו'1, שלא יכלה לחנוך את סבתה, לא ויתרה והביאה לתכנית את אחת המורות שמלאה מקום בבית הספר בעבר. שירז ודנה מכיתה ו'1 התלמידות המקסימות, שהסבתות שלהם לא יכלו להגיע , עקב מיקום מגורים מרוחק, שלא ויתרו ולקחו יוזמה ובחרו לאמץ סבתות. הן הלכו לבית אבות ולמועדון גמלאים ולא ויתרו עד שמצאו שתי מבוגרות נחמדות שהצטרפו לתוכנית.
כפי שהתלמידה שירז אמרה לי : "אני רוצה להשתתף בתכנית ואני אשיג סבתא" וזו הברכה שהכינה שירז לסבתא המאומצת , סלמה .
 

מתן מכיתה ו'3 ולירון מו'2 הביאו את הוריהם לתוכנית. סבא של טל מכיתה ו'3 שהגיע לטקס הפתיחה, חיפש חנייה בחוץ וביקש מאשתו שתודיעה לנו שהוא מתעכב מעט , סבתא של טל שנכנסה לאולם, כל כך התרגשה ששמעה על התוכנית וביקשה מאוד להצטרף אלינו ולהישאר בתוכנית. זואי ודורון מכיתה ו'2 שלא ויתרו על התוכנית יחנכו את אסתר – אמה של אחת המורות בבית הספר שלנו. אין לתאר עד כמה הילדים מגויסים לתוכנית, עד כמה השקיעו בהכנות לקראת פתיחת התכנית: הכנת ברכות ומצגת הפתיחה הכנת התכנית האומנותית, התפאורה וכמובן הכיבוד .
כך יצאנו לדרך משלוש כתות ו' בחרו  36 תלמידים להשתתף בתכנית יחד עם  30 אזרחים ותיקים ברובם סבים וסבתות  של התלמידים.

בכל שנה אנו בוחרים בנושא  מוביל לתכנית. השנה בחרתי להתמקד בייחודיות בית הספר בנושא
" שפות ותרבויות",  בנושא הייחודי שלנו נפתח את המפגשים השנה בפעילות מתוקשבת
"תנ"ך במרשתת לאזרחים הותיקים", בה יעסקו התלמידים והמבוגרים בבחירת פסוק מספר התנ"ך
 שפת המקרא, יבחרו בפסוק משמעותי לאזרח המבוגר , יסבירו וינמקו את פרשנותם לפסוק הנבחר.
ועל פעילות ייחודית זו נספר בכתבה הבאה.
בברכה חמה
לכל התלמידים היקרים
ולכל האזרחים הותיקים, סבים וסבתות
 משתתפי התכנית
ענת קונקול
סגנית מנהלת בית הספר הלל
מובילת תכנית

אין תגובות: