יום שלישי, 24 ביולי 2012

כתבה על התוכנית במידעון חינוכי - מגדל העמק

                                                                                              
" מזקנים אתבונן " - תכנית הקשר הרב דורי בביה"ס גיורא יוספטל מגדל העמק


באופן משולב, בשיתוף פעולה ואיחוד כוחות חברו יחד בית הספר "גיורא יוספטל"  ממגדל העמק,  מועדון גיל הזהב, בית סמוכה בריכוזה של טובה בוטבול, מרכז להב"ה לצמצום הפער הדיגיטאלי בחברה הישראלית בהנהלת עדי שפרלינג ובית התפוצות ומנהלת התכנית הקשר הרב דורי, תמי גרין והמנחה מטעמה גילה ברקלי לגיבוש תכנית ייחודית כחלק מתכנית הלימודים היישוב שלי לכיתה ד'  "מגדל העמק אז והיום ".
לתכנית היו שותפים גם מיזם "סיסמה לכל תלמיד" עם המטמיעה יבגניה שולקס ומדריכת האשכול מטעם משרד החינוך רלי ראובני.
תכנית הקשר הרב דורי הינה תכנית ערכית חינוכית המגשרת בין שני דורות. בתכנית זו נפגשים הילדים במרכז להבה  עם בני גיל הזהב  מבית סמוכה ביישוב, ולומדים ביחד בתהליך המורכב משני שלבים. בשלב הראשון מיומנויות תקשוב בסיסיות וגלישה ברשת. בשלב השני מתעדים זיכרונותיהם של המבוגרים תוך למידה ושימור המורשת התרבותית, היישובית והקהילתית. התוכנית מאפשרת לתלמיד להפוך למורה ומנחה בתחום הטכנולוגי ולפתח כישורי הנחייה. התוכנית מאפשרת למבוגרים לתרום מניסיון חייהם ולהעביר את המורשת וההון התרבותי לדור ההמשך. טובה בוטבול מרכזת מועדון גיל הזהב בית סמוכה:
" יצאנו נשכרים מהפעילות המבורכת. הקשר הבין דורי בין התלמידים לסבתות והמפגש הראשוני של חלקם עם המחשב ושיתוף הפעולה הפכו את המפגשים למפגשים בין סבתות לנכדים, ועל כך יבורכו כל הנותנים יד, ובתקווה להמשך פעולה פורה".  בית סמוכה הינו מועדון לגיל הזהב  אליו מגיעים באופן עצמאי הקשישים לפעילות ענפה, כגון: מלאכת יד, פילאטיס, טיפוח החן והיופי, יציאה לטיולים, נופשונים והרצאות. הקשר הראשוני של ביה"ס עם בית סמוכה נוצר  ב"יום המעשים הטובים" ובבית הספר גיורא יוספטל הרחיבו השנה את שיתוף הפעולה גם לתחום התקשוב.
גילה ברקלי, מדריכת תכנית הקשר הרב דורי מטעם בית התפוצות ברכה את משתתפי התכנית בשם תמי גרין, מנהלת התכנית בבית התפוצות וקרן דולר – אשוש, אחראית התכנית בצפון: "המפגשים עם גיל הזהב יצרו למידה חוויתית משמעותית. עם תום שנת הלימודים מצאנו לנכון לברך אתכם ולהביע את הערכתנו והוקרתינו לדינה ממן מחנכת הכיתה באופן אישי ולצוותך על הובלת התכנים בבית הספר. כולנו תקווה שהמשך הפעלת התכנית יתרום לקירוב לבבות בין דורי, לצמצום הפער הדיגיטאלי ולהעשרת ההון התרבותי של הקהילה בתיעוד המורשת של קהילות ישראל המהווה את התשתית השורשית, הערכית והלאומית של מדינת ישראל. נמשיך לעמוד לרשותכם ולסייע גם בשנת הלימודים הבאה".
תוצרי תיעוד סיפורי הקשישים הועלו למצגת על ידי התלמידים הצעירים, והקשישים תרמו את חלקם בסיפור עלייתם לארץ מארצות הגלות והתיישבותם במגדל העמק תוך שילוב תמונות מרגשות.
רינת שפטניצקי- מנהלת ביה"ס: "הקשר השנה עם מרכז להב"ה בניהולה של עד שפרלינג, הגיע לשיאים חדשים בזכות שיתופי הפעולה הנפלאים בין מועדון גיל הזהב, בית התפוצות, מנהלת הקשר הרב דורי, מרכז להב"ה ובית הספר!
זה ברור שבמקום בו ניתן דגש על ערכים, אהבת האדם, הישגיות ומצוינות טוב לגדול ולגדל ילדים! במקום בו מכירים ומוקירם את שלושת התחומים: הלימודי- הישגי, החברתי- ערכי וההתפתחותי-ריגשי,  ניתן ללמוד, להמריא ולפרוץ דרכים

אין תגובות: