יום רביעי, 13 ביוני 2012

מפגש סיום בית ספר "שלמון"

בית הספר "שלמון" בראשון לציון, הראשון והחלוץ בהפעלת התכנית בעיר ראשון לציון קיים את מפגש הסיום .בית הספר מפעיל את התכנית זו השנה השנייה ברציפות.מדברי המורה המובילה פנינה לבל:

"זו השנה השנייה בה אני מובילה את הפרויקט בבית ספר "שלמון" בראשל"צ.
למעשה , בית ספרי היה הראשון והיחידי  ש"הרים את הכפפה" בשנת הלימודים תשע"א ובעקבותינו התווספו עוד כארבעה עשר בתי ספר לפרויקט, בשנת הלימודים תשע"ב.
בקבוצה השנה נמצאים חמישה עשר מבוגרים. אחד עשר מהם ,הם סבים לתלמידי בית הספר וארבעה הם מתנדבי הביטוח הלאומי שביקשו להצטרף. אליהם צירפתי תלמידים שסביהם לא יכלו להצטרף מסיבות אלה ואחרות ומאד רצו להיות חלק מהפרויקט.
קיבלתי החלטה שמשך הפרויקט , (יחסית לערים אחרות ,בו הוא מופעל במספר מפגשים מצומצם ),יהיה כאורך שנת הלימודים דהיינו מתחילת השנה ועד סופה.
מצב התחלתי : רובם הגדול של הסבים לא היו מיומנים בעבודת המחשב ורובם של הנכדים לא הכיר את הסיפור המשפחתי כמעט או בכלל.
הקפדתי שכל שיעור יתחיל במפגש קבוצתי ובשיחה. כדוגמא , אביא את המפגש שהיה לפני יום העצמאות. המבוגרים סיפרו על ה' באייר ברחבי העולם – כיצד חגגו , מה הייתה תגובת התושבים המקומיים וכו'. כך למדו הילדים שבארגנטינה למשל, הייתה חגיגה המונית ומיצעד עליז וברומניה לא העזו לדבר בקול רם על הנושא.לאחר המפגש פונה כל זוג למחשב . בתחילה ,השתדלתי לכוון אותם לנושאים מובילים כמו : ילדות ומשחקי ילדות, מאכלים מבית ההורים, מאורע היסטורי ועוד, במטרה להרגיע ולתת כיוון. לאחר מספר מפגשים כבר חשבנו ביחד על שאלות מובילות להכרת הסיפור המשפחתי.בנוסף הכרתי לקבוצה אתרים היכולים לסייע להם בעבודתם
בנוסף לסיפורים האישיים שילבנו גם נושאים כלליים כמו : הסטוריה כללית ומנהגים של ארץ המוצא, תרבות, גיאוגרפיה וכו'. 





אין תגובות: