יום שישי, 24 בפברואר 2012

בית ספר "צורים" בהוד השרון למען הוותיקים



"אדם בעולמנו משול לטיפות הגשם, חלקן גולשות במדרון ונעלמות בים כאילו לא היו וחלקן נספגות באדמה ומשאירות את חותמן"
בית ספר צורים חורט על דגלו את אחד הערכים החשובים כחינוך ערכי. תרומה והתנדבות לאוכלוסיית הקשישים. שני פרויקטים מקיימים תלמידי בית ספר צורים עם קהילת המבוגרים בהוד השרון.

האחד- פורח ביקינטון שהתחיל בשנת תשע"ב .מטרתו העיקרית התנדבות בקהילה  ויצירת קשר בין דורי באופנים שונים. תלמידי בית הספר מגיעים אחת לשבוע לבית יקינטון  בליווי הצוות המקצועי למשך שעתיים ומקיימים פעילויות שונות ומגוונות מתחום הבריאות, התזונה, הגינון וצמחי מרפא כחלק מהאני מאמין של בית הספר המוביל התנהגויות מקדמות בריאות.בנוסף לכל התחומים הללו, הכנסנו לאחרונה את נושא המורשת וזאת על מנת להדק את הקשרים הבינאישיים עם אוכלוסיית המבוגרים וכמוכן להכיר את ההיסטוריה והמורשת שלהם ולתעד חלק מהסיפורים שלהם באמצעות מחשב.  פעילות מבורכת זאת משפיעה על  תלמידי בית הספר ועל  הקשישים כאחד.ב מפגשים הללו נוצרות סיטואציות המחממות את הלב , הקשישים מרגישים שניתן להם מקום וייחוד בשל ההיסטוריה המשפחתית  שלהם ועברם אינו נשכח ואף מקבל משמעות חשובה כיום .תלמידי בית הספר מרגישים משמעותיים וחשובים בכך שהם מובילים את הפרויקט וניכר כי שני הצדדים נשכרים.
פרויקט השני -מפגשים אנושיים מתקיים כשש שנים עם בית ספר צורים ומועדון הקשישות
בשכונת גני צבי בהוד השרון . שמטרתו העיקרית שיפור איכות החיים של בנות המועדון באמצעות תחומי בריאות, תזונה, גינון, אומנות ואיכות הסביבה. תלמידי בית הספר מגיעים אחת לשבוע בליווי הצוות המקצועי  למשך שעתיים ומקיימים פעילויות שונות ומגוונות עם הקשישות. השנה בית הספר החליט לשים דגש על מורשת וההיסטוריה של בנות המועדון וזאת על מנת להדק את הקשרים החיוביים והמיוחדים שנוצרו בין שתי האוכלוסיות. וליצור סיטואציות חדשות  ושונות המאפשרות שיח סביב המורשת  והיסטוריה החשובה של כל אחת ואחת מהן.

בתור מורה המובילה את שני הפרויקטים ברצוני לציין שלפעילויות סביב נושא המורשת והיסטורית המבוגרים יש ערך רב ומשמעותי לשתי האוכלוסיות מעבר למטרות בתחום הערכי והמחשוב.
תעוד הסיפורים האישיים של חברי המועדון והפקת המשמעות האנושית והבין אישית של שני הצדדים היא העדות לכך שפעילויות העוסקות בקשר הבין דורי הן פעולות מבורכות ומעצימות.
 "דע שכל  חכמה וחכמה בעולם יש לה זמר מיוחד ומזה הזמר נמשכת החוכמה הזאת." (רבי נחמן מברסלב)


כתבה: המורה ליזה סלומון, בית ספר "צורים", הוד השרון

תגובה 1:

גני אירועים בשרון אמר/ה...

יוזמה מאוד מבורכת, התרגשתי לקרוא על זה :)
תודה רבה על הפוסט