יום חמישי, 2 בפברואר 2012

ביה"ס "צוקים" בביקור במוזאון


ביקור במוזיאון בית התפוצות במסגרת התוכנית "קשר רב דורי"- ביה"ס "צוקים" שוהם

בבוקר יום שלישי 24/1/12 נגלה לעיננו מחזה מרגש בעת הכניסה לבית הספר - סבים וסבתות יחד עם נכדיהם ונכדותיהם מילאו את מבואת בית הספר לקראת פעילות השיא של תוכנית הקשר הרב דורי המתקיימת בבית הספר. הקבוצה שפעלה בחודשים האחרונים התארגנה לקראת יציאה לביקור בבית התפוצות אשר באוניברסיטת תל אביב.  הביקור בבית התפוצות, שהינו מוזיאון המתמקד בתולדות העם היהודי, הינו שיאה של פעילות המשותפת של בני הגיל  השלישי יחד עם דור ההמשך – הנכדים והנכדות.

הפעילות בבית התפוצות התחלקה לשלושה חלקים:

"הילד הזה הוא אני" - סדנא שאפשרה שיח בין דורי סביב סיפורם של התלמידים והמבוגרים. שירים ותמונות ילדות ממאגרי בית התפוצות, אפשרו למבוגר ולילד לשוחח על זיכרונות הילדות, המקום, הבית, החברים והתקופה.

"מסע רב דורי בעקבות הסיפור היהודי" -  סיור חווייתי בתצוגת הקבע, המפגיש עם סיפורים ודמויות המספרות את סיפורו המופלא והייחודי של העם היהודי.

"תמונה רב דורית" -  סדנת יצירה משותפת של הסבים/ סבתות והנכדים/ נכדות, בה ייצרו מסגרת מיוחדת לתמונת משתתפי התוכנית, המאפשרת למבוגר ולילד להעניק מזכרת ייחודית אחד לשני מהחוויה הלימודית המשותפת.

המשתתפים הביעו את הנאתם הגדולה מיום חוויתי זה ובכלל מהתוכנית המרגשת והייחודית. 

בשמי ובשם משתתפי התכנית ברצוני להודות למשרד לאזרחים ותיקים, משרד החינוך ולמוזאון בית התפוצות על ההזדמנות שנפלה בחלקינו להיות חלק מתכנית ערכית וחברתית חשובה ומבורכת.

בברכה,

סלמון ויוי
רכזת התוכנית- בית ספר "צוקים" שוהם

אין תגובות: