יום שלישי, 8 במרץ 2011

קשר רב דורי - תרבות ישראלית-ערכית,בביה"ס עליות, רמת-גן

תכנית הקשר הרב דורי בביה"ס "עליות"
תשע שנות פעילות, פתיחה חגיגית של הקבוצה ה – 18 , 7.3.11

תכנית הקשר הרב דורי מציינת השנה תשע שנות פעילות. התכנית הפכה למסורת בית-ספרית המשולבת בכל העשייה וההוויה הבית-ספרית. התפיסה הקהילתית היא אחת מאבני היסוד של ביה"ס. מנהלת ביה"ס טובה גולדשטיין, ברכה את התלמידים והאזרחים הותיקים במפגש הפתיחה החגיגי שהתקיים ביום שני 7.3.11 . מנהלת ביה"ס הדגישה את ייחודיותו של ביה"ס בטיפוח התרבות הישראלית הערכית " אני כאזרח המדינה, אני כאזרח ישראלי !", ואת החשיבות הרבה של שימור מורשת העבר למען התלמידים עם הפנים לעתיד.


את התכנית מובילה בביה"ס, עדי חננאל דורון. במהלך תשע שנות הפעילות צמחה והתפתחה תכנית הקשר הרב דורי בביה"ס, פנסיונרים ומתנדבים מתכנית ברוקדייל, הצטרפו והשתלבו בתכנית, הם עוזרים בארגון ובמהלך ההשתלמות. שני המתנדבים המובילים בביה"ס מנו גולדנברג וניסים מועלם, עושים מלאכתם נאמנה בהתנדבות, מסירות והתמדה . בכל שנה מתקיימים בביה"ס שני מחזורי למידה , עד כה סיימו 18 מחזורי גימלאים את התכנית, ויש רשימה המתנה להצטרף וללמוד.


תיעוד סיפורי המבוגרים, אינו מסתיים בתהליך הלמידה בשעורים במרחב הלמידה על המחשבים. התיעוד מוצג במקום של כבוד במוזיאון "עליות" בביה"ס. המוזיאון מתעד את סיפורי העליה לארץ ישראל. סיפוריהם האישיים, תיעוד המורשת של האזרחים הותיקים. סיפורי משתתפי תכנית "הקשר הרב דורי", מהווים חלק מהמיצגים והעדויות במוזיאון. אלה סיפורי עליה אותנטיים, תיעוד ממקור ראשון, סיפורים , כפי שהתלמידים הגדירו זאת : "שלא נוכל למצוא אותם בספרי ההסטוריה".


הביקור במוזיאון "עליות", הוא חוויה מרגשת, בין פרקי התיעוד וההסטוריה , שזורים סיפוריהם של האזרחים הותיקים משתתפי תכנית הקשר הרב דורי. סיפורים אישיים, חוויתיים ומרגשים.


בביה"ס פועלת קבוצת תלמידים נאמני מוזיאון, המנחים את חבריהם בביה"ס. הלמידה באמצעות מוזיאון ייחודי זה, הופכת ללמידה אטרקטיבית , חוויתית ומשמעותית.

מפגש הפתיחה חגיגי של המחזור ה – 18 של הפעלת התכנית התקיים בתאריך ה - 7.3.011 ובברכתם של מנהלת ביה"ס ומנהלת התכנית הארצית תמי גרין יוצאים שוב למסע המופלא....


אין תגובות: