יום חמישי, 20 בינואר 2011

מפגש סיום תכנית הקשר הרב דורי בבני עטרות

היום התקיימה פגישת סיכום תכנית "הקשר הרב דורי" בביה"ס בני עטרות, להלן דברי הסיכום:
בוקר טוב לכולם וברוכים הבאים למפגש סיום תכנית "הקשר הרב דורי" בבית הספר בני עטרות.
היום אנו מציינים את ט"ו בשבט- ראש השנה לאילנות, התורה מלמדת אותנו "כי האדם עץ השדה" (ספר דברים כ, יט) בשיעור הראשון שלנו בדקנו את הקשר בין האדם לעץ השדה ומצאנו את המשותף.אם נבחן את העץ כפי שבחנו נראה כי יש לו גזע חסון וענפים המתפשטים לכל עבר.
קשה להאמין, אבל הכול התחיל בגרעין אחד קטן- הפוטנציאל ה'גרעיני' מדהים; השקעה קטנה בגרעין, תניב עץ חסון ופירות משובחים. ילד קטן הוא כמו גרעין; אדם בוגר הוא העץ.
מעוניינים באדם בוגר, יציב ומלא ערכים? השקיעו בילדים, אולי הם קטנים... אבל ההשקעה תשתלם, כשהם יגדלו ויתבגרו.
נביט אל הארץ, נחפש את השורשים- היכן הם? האם הם קיימים? כן, הם קיימים. ובלעדיהם העץ לא יחזיק מעמד, השורשים הם המורשת התרבותית שאתם הסבים והסבתות מעניקים לנכדים שלכם.
על האדם – העץ – לזכור תמיד את הזולת: להעניק, לתת את המיטב. הפירות שאתה מעניק היום, יהפכו מחר לאילנות- אל ניתן למעגל הזה להיפסק.
נוכחנו לגלות יחד כי דימוי העץ, שהוא דימוי מקובל לבירור שורשים, ערכים והישגים המזינים את כל החברה כולה, ופירות האילן כדימוי להישגים שאנו מצפים לראותם בעתיד הם חלק מהזהות של תלמידינו.
השנה זו השנה החמישית בה אנו מקיימים את התכנית בבית ספרינו, תכנית הקשר הרב דורי הינה תכנית ערכית חינוכית המגשרת בין שני דורות. בתוכנית זו נפגשו התלמידים עם הסבים והסבתות ותעדו את זיכרונות המשפחה תוך למידה ושימור המורשת התרבותית, היישובית והקהילתית והשנה לכבוד שנת השפה העברית גם חקרנו פתגמים דוריים.

ברצוני להודות למנהלת בית הספר, הגב' דבורה גולן, על תמיכה וקידום התכנית כחלק מקידום טיפוח אקלים מיטבי בבית ספרינו בזיקה ליסוד המארגן הבית ספרי : "האדם אינו אלא תבנית נוף מולדתו": סביבה, יהדות, צינות ודמוקרטיה שהם אבני הדרך שלנו אשר אנו רוצים להשריש בילדינו גם באמצעותכם הסבים והסבתות.
להודות למנהלת התכנית הארצית, גב' תמי גרין על הסיוע והליווי הפדגוגי.
כמובן לסבים ולסבתות שהקדישו מזמנם היקר ללמידה ולהעברת ההון התרבותי לילדינו-דור ההמשך ואל נשכח את תלמידי בית הספר שהשתתפו בתכנית ושתרמו להצלחתה.
בברכה, אורית טאטי
לצפייה בתוצרי התלמידים הכנסו לאתר- https://sites.google.com/site/atarotravdori/

אין תגובות: