יום שלישי, 17 בנובמבר 2020

משואה לתקומה

                                                    משואה לתקומה

כך נקרא סיפורו של אהרון שחק ז"ל שהלך בשבוע שעבר לעולמו.  אהרל'ה(אהרון) שחק חבר קיבוץ שדה אליהו והשתתף בתוכנית "הקשר הרב דורי" בשנת תש"ף בבית ספר שק"ד בשדה אליהו, בכתתו של ינון דיין, בהנחייתם של המחנך ינון דיין וורדית פרידמן רכזת התקשוב. הוא חלק עם נכדיו רפאל ועידו את סיפורו המיוחד, המספר את סיפור עלייתו לארץ והקמת משפחה ושושלת מכובדת בקיבוץ שדה אליהו.

                                   אהרל'ה במפגש "סביב חפץ" עם הטלית האישית



בבקר יום חמישי קבלתי הודעה על כך שאהרל'ה שחק הלך לעולמו ממחלת לב ממושכת.  בו ברגע  הכתה בי ההבנה כמה חשוב שהשתתף בתוכנית וסיפר את סיפור חייו. כמה תוכנית "הקשר הרב דורי" חברה אותו עם נכדיו, וחשפה בפניהם את עולמו העשיר והערכי. איזו הזדמנות זאת להכיר אדם כמוהו ויותר מכך לתעד ולהנציח את פועלו ודרכו האנושית.

במהלך התוכנית  סיפר אהרל'ה על התלאות שליוו אותו בעלייתו לארץ, על מחנה המעצר בעתלית ועל הפעם הראשונה שטעם טעמה של בננה בארץ ישראל, מבעד לגדר המחנה. הציונות זרמה בעורקיו וחזקה את ליבו ואת רוחו וכן אהב לספר על השתתפותו בקרב על שחרור ירושלים ב1967. וכך סיפר לנכדיו:" במלחמת ששת הימים השתתפתי בשחרור ירושלים. הקרב על ירושלים התחולל ב-72 השעות הראשונות של מלחמת ששת הימים, בין הלגיון הירדני ובין צה"ל, בעבורי זאת היתה זכות גדולה".



 הוא עסק בחקלאות ובחינוך כדרך חיים, והיה מורה ומחנך בתיכון שדה אליהו. גם לאחר שיצא לגמלאות היה מגיע בכל בקר לבית הספר שק"ד, ומלמד את הילדים תנ"ך ומקצועות נוספים. התנדבות שעשה מאהבה לתלמידים ולבית הספר. בשנה האחרונה שנה של הקורונה נבצר ממנו להגיע לבית הספר.

וזה מה שאמר לנכדיו בתום כתיבת הסיפור:

"תפילת תודה בפי לקב"ה, על חיים נפלאים. תודה ענקית לאשתי בלעדיה לא הייתי יכול להצליח. ולילדי המקסימים שמטפלים בנו במסירות. לנכדים והנינים האוהבים אותנו מאוד".

                          יהי זכרו ברוך ונזכור אותו בהערכה ואהבה גדולה.


רונית איתן מדריכת הקשר הרב דורי - מחוז צפון.

סיפורו של אהרל'ה במאגר המורשת: משואה לתקומה

כתבה על אהרל'ה באתר "וואלה"

סרטון על אהרל'ה שיצרו בוגרי מגמת תקשורת בביה"ס שדה אליהו, "לאות הערכה למורה אגדי": 



אין תגובות: