יום שלישי, 3 בדצמבר 2019

מפגש חגיגי נוף ים א' אשקלון, והפתעה בסופה "שירי הילדות של לוטה"

מכל הגלויות, צאצאי היהודים מברלין, פריז, מרקש, הרי הקווקז, הקרפטים ותל אביב התכנסו סבות וסבים, צעירים ברוחם ובגילם היחסי, ונפגשו עם נכדיהם, כאן ועכשיו, באשקלון.
היום בצהריים נפתחה חגיגית, תכנית הקשר הרב דורי, בבי"ס נוף ים א'. המורה, שירה אטיאס, מובילה את התכנית זו השנה השנייה, ובביה"ס מתבצעת התכנית זו השנה החמישית.
שירה קיבלה את המשתתפים בחדר נעים ומזמין, על השולחן חיכו לסבות והסבים מתנות וכיבוד עשיר, קראה קטע קריאה וברכה את המשתתפים בשמה ובשם מנהל ביה"ס.
מדריכת התכנית אף היא ברכה את המשתתפים, סיפרה קצת על התכנית, ודברה על המהות של להיות זקן לעומת צעיר. ועל החשיבות של קשר ושיח בין הדורות.
המשתתפים צפו בסרטון "אתם חלק מהסיפור" ושתי בנות קראו ברכות לסבות והסבים.
החלק השני היה משחק היכרות "טווים את הקשר - שם התוודענו לסבות והסבים רובם ילידי הארץ, שההורים הגיעו מגרמניה, מהרי הקווקז, ממרוקו מצרפת ומרומניה. וסבים וסבות שילדיהם למדו בביה"ס נוף ים א'. גם הנכדים אמרו דברים מרגשים על סבתא/סבא, ובעיקר דברו על אהבה בלי קץ לסבתא או סבא.
בסוף המפגש התרגשתי מאוד, אילנה מרכוס, סבתא של לי מרכוס, הגישה לי ספרון מקסים של שירי ילדים של אמא שלה, לוטה. לוטה שנולדה בברלין, והבת אילנה, החליטה לשמר את שירי הילדות ששמעה בביתה. אילנה תרגמה מ"יקית" לעברית את השירים. ושלבה תמונות משפחתיות, המעטרות את הספרון ביופי ועדינות רבה.
התרגשתי ואף צלמתי כמה תמונות מהספרון.
לפני שכולם התפזרו, המשתתפים קיבלו מחברת מעוטרת ועט, שי מהנכדים.
בטוחה שהמפגשים הבאים יהיו מרתקים ומלאי הפתעות.

רשמה: מזל מלכא
מדריכה מחוזית








הסבתא אילנה מרכוס ולי הנכדה




אין תגובות: