יום שלישי, 12 בפברואר 2019

כמה אהבה - סיפורי אהבה ארצישראליים

היום השתתפתי במפגש הקשר הרב דורי בבי"ס "האלה" כפר מנחם. המפגש הפעם הוקדש לנושא השנתי: סיפורי אהבה. הקבוצה הנפלאה השנה העלתה סיפורי אהבה מגוונים ומרתקים, וכל סיפור נגע באופן אחר ושונה במושג אהבה.
סיפור אהבה לשירי ארץ ישראל של סבתא זיוה, אהבתה של סבתא נדין לבעלי חיים מיוחדים במינם - במבי העופר,רקסי הכלב ומיקי הקוף. , אהבה של יוסי למוסיקה קלאסית ולבטהובן במיוחד. אהבה של צפרא, כבת קיבוץ, לריקודים סלונים והיותה רקדנית לאורך כל השנים. פעם אף ייצגה את ישראל בלהקת מחול בפני נשיא ארה"ב רייגן.
אהבה של סבתא רבקה הצרפתייה לישראל, אחרי שנים של התרפקות על התרבות הצרפתית. סבתא רבקה ונכדתה שרה לנו שיר ילדים צרפתי. וכמובן אין כמו אהבה רומנטית וההתרגשויות שהיא מעוררת.
סבתא דניאלה ספרה על שושלת סיפורי אהבה במשפחתה בצל השואה, העפלה בספינה "פאטריה" ובצל האירועים הדרמטיים של קום המדינה. סבתא אורה סיפרה על אהבתה הראשונה והיחידה לבעלה, כשהיו נער ונערה בכיתה ח' בטיול לכנרת.  וסיפור אהבתם של סבתא ז'ו'ז'י ומיכאל - שכונתה "מיכאל שלי".
במפגש שבוע הבא ימשיכו שאר המשתתפים ויספרו את סיפורי האהבה שלהם, כשהנכדים מתעדים את הסיפורים בצילומי וידאו. תודה לטל ושני שמובילות את הקבוצה ברגישות והמון אהבה.
יצאתי מהמפגש עם מלאי סיפורי אהבה, שיכולים למלא ספר מרתק.

קבוצת הקשר הרב דורי תשע"ט

חיבוק לסבא יוסי


סבתא דניאלה מספרת

סבתא צפרא מספרת


אין תגובות: