יום שלישי, 22 בינואר 2019

בסימן ט"ו בשבט הקשר הרב דורי בי"ס "משואה" קריית גת יוצא לדרך

ט"ו בשבט הגיע, חג לסבתות והמשפחות של "הקשר" בבי"ס משואה בקריית גת. בסימן שורשים וענפים וגם כנפיים נפתחה תכנית הקשר הרב דורי זו השנה השלישית. המורה המובילה השנה, ליזי לוי, נכנסה לעניינים בפרק זמן קצר, גיבשה קבוצת סבתות ונכדים שיצאה היום לדרך.
ליזי המקסימה, טרחה והקדישה תשומת לב לקבלת פנים יפה ומכובדת למשתתפות, הכינה כיבוד תוצרת ידיה, הכינה מתנות קטנות ותכנית אמנותית קצרה. בהמשך הציגה את מהות התכנית, הדגישה את חשיבותה של התכנית בחקר השורשים המשפחתיים שלנו, והקרינה את סרטון התדמית של התכנית.
ברכה את המשתתפים שרה מור יוסף, המורה המובילה בשנתיים הקודמות, דברה בשבח התכנית וציינה שהייתה לה זכות להוביל את תכנית הקשר הרב דורי, כתכנית ערכית וחשובה. שרה העבירה את שרביט ההובלה לליז, ואחלה לה ולמשתתפות הצלחה והנאה מרובה. מנהלת ביה"ס, הגב' דבורה גימני, שלחה את ברכתה, ותגיע למפגש הבא להכיר את הקבוצה.
רב ביה"ס, אליהו אמסלם, הגיע לברך, והתייחס בדבריו לפרשת השבוע - "פרשת יתרו". יתרו, חותן משה, שמע על הנסים ולמד על קורות בני ישראל במצרים ומעמד הר סיני, לא רק שמע אלא הקשיב והפנים. הדור הצעיר, הנכדות והנכדים, צריכים להקשיב וללמוד מדור הוותיקים, דרך ארץ, אורחות חיים ומסורת משפחתית. הרב סיים את דבריו בפסוק מתהילים  קיט ק "מִזְּקֵנִים אֶתְבּוֹנָן כִּי פִקּוּדֶיךָ נָצָרְתִּי". כידוע הפסוק הוא המוטו של התכנית שלנו ומתנוסס באתר הבית.
גם אני, ברכתי את המשתתפות, ספרתי על הנושא הייחודי השנה, קראתי קטע מספרה של הרבנית ימימה מזרחי "איך היא צומחת" והדגשתי את החשיבות של ידיעת העבר, את החובה לשאול שאלות סקרניות, וללמוד מהם על החיים והמורשת המשפחתית.
בחלק השני של המפגש - קבוצת תלמידים בניצוחה של המורה למוסיקה, נגנו כמה יצירות אינסטרומנטליות על קסילופןן, והסבתות הצטרפו בתנועה.
הסבתות ערכו היכרות "טווים את הקשר" וכל אחת ספרה בקצרה על עצמה. זהו חלק שאני תמיד מתרגשת ממנו, ומוצאת חיבורים והפתעות. גיליתי את סבתא אורלי שעבדה בבי"ח "ברזילי" כדיאטטנית וטפלה בבעלי הפצוע לפני כ-30 שנה, והיא זכורה לי לטובה. פגשתי את סבתא דגנית, שהייתה סטודנטית להוראה צעירה בביה"ס שבו לימדתי, והכרתי את ילדיה. הכרתי את סבתא חנה, שהייתה תלמידה ב"משואה", לימים הייתה מורה ומדריכה בביה"ס, ילדיה למדו ב"משואה" וכעת גם נכדיה, ממש סגירת מעגל. סבתא אבישג, סיפרה בהתרגשות על הנתק ממשפחת אביה בגלל טרגדיה משפחתית, וכמה חסרה לה המורשת המשפחתית. הסיפורים הם תחילתו של קשר, ומסע של היכרות מעמיקה בין הדורות. המפגש הסתיים בפעילות מקסימה, ובו הכינו הנכדים עם הסבתות עציץ מקושט וקיבלו אותו מתנה, יחד עם שקית פירות יבשים סימן לחג. בהצלחה לליזי במסע הראשון שלה בהובלת התכנית.  

                                                                      רשמה: מזל מלכא
מדריכה אזורית

הפתעות וכיבודים למשתתפים


ליזי לוי המורה המובילה


טווים את הקשר







חלי וקבוצת המנגנים בקסילופןן

רב ביה"ס אליהו אמסלם
סבתא דגנית והנכד

הכנת עציצים מקושטים

אין תגובות: