יום ראשון, 16 בדצמבר 2018

פותחים את השנה הרביעית לתכנית בחט"ב "אחרון הבילויים" ראל"צ, בהובלתה של עדנה כהן


ב"ה
מפגש פתיחה לתוכנית "הקשר הרב דורי", כ"ב כסלו תשע"ט, 30.11.18

ביום שישי בבוקר, ממש לפני חג החנוכה, נפגשנו בספריית בית הספר, סבים, סבתות ונכדים תלמידים מכיתות ז', למפגש פתיחה של תוכנית הקשר הרב דורי, בחטה"ב "אחרון הבילו"יים". זו השנה הרביעית שהתוכנית פועלת בבית הספר ועדיין ההתרגשות רבה. אחד הילדים נכנס לספרייה ואמר כי לא ישן "חצי לילה" מהתרגשות שסביו יגיע לבית הספר...

ערכנו שולחן עם כיבוד שהביאו הילדים וישבנו במעגל לפתיחת המפגש. פתחתי בדברי ברכה על התוכנית וקישרתי לפרשת השבוע, פרשת "וישב" העוסקת במשפחת יעקב. לאחר מכן ליזה סורדו, מנהלת בית הספר, ברכה את המשתתפים בתוכנית וסיפרה כי היא מצטערת שכשהיא הייתה תלמידה לא הייתה תוכנית כזו, כי היום סביה אינו יכול כבר לספר את סיפורו. היא אמרה לתלמידים כי אין לה ספק כי ילמדו רבות בתוכנית, לא פחות מהשיעורים שנלמדים בזמן זה בכיתה...

לאחר מכן, קראו שתי הבנות, נטע ותמר, דו שיח היתולי בין סב לנכד, העוסק בפער הדורות כפי שבא לידי ביטוי בשפה המדוברת. תלמידה נוספת קראה שיר של דליה קוה -"שורת נשים שקטה" על דורות של נשים המקופלות אצל המשוררת. 


בהמשך, שיחקנו משחק היכרות "טווים את הקשר" עם כדור צמר כשכל אחד מהמבוגרים והילדים אומר את שמו ואת הסיבה למתן השם. לאחר שאמר את השם הוא נשאר לאחוז בחוט הצמר, כך שהתקבל מארג צבעוני מכדור הצמר. מעניין היה לשמוע את הסיבות למתן השם אצל המבוגרים - רוב השמות היו על שם קרובי משפחה שנפטרו. לעומתם, הילדים, ציינו ברובם ששמותיהם מצאו חן בעיני ההורים ולכן נתנו להם. חלק מהילדים לא ידע מדוע קראו להם בשמותם...זו הייתה הזדמנות להתייחס בקצרה לפער בין הדורות בנושא זה.

סיימנו במטלה לצאת למרחבי בית הספר ולהצטלם יחד עם סבא/סבתא במקום האהוב על הילדים. את התוצאה העלו הילדים, כולל נימוק לבחירתם, ללוח שיתופי (פאדלט), שבו נפתח את המפגש הבא.
סיימנו בכיבוד קל ובתחושה שמחכים להמשך...

                                          כתבה: עדנה כהן, ספרנית במקיף ג', העמית, חט"ב "אחרון הבילו"ויים"



אין תגובות: