יום ראשון, 18 בנובמבר 2018

השנה השביעית בקשר הרב דורי - תכנית ובית ספר עם לב

יום שישי 8:00 בבוקר מתקבצים להם כעשרה סבים וסבות בבי"ס שדות יואב' השייך למועצה אזורית יואב. הסבים/סבות מגיעים מישובי המועצה השונים ומרחבי הארץ, רחוקים וקרובים, יחד עם נכדיהם לפתיחה של תכנית הקשר הרב דורי.
יפעת קורן, מובילה את התכנית במסירות רבה, זו השנה השביעית (דבר ייחודי בפני עצמו) אליה מצטרפת, זו השנה השנייה, סיגל אטיה, ושתיהן מובילות קבוצה חדשה של הקשר הרב דורי, במקצועיות רבה.
יפעת פתחה את המפגש, ברכה את המשתתפים, והציגה את עיקרי התכנית. עוד סיפרה על כמה שיאים של התכנית בשנים האחרונות, השתתפות בכנס פורצי דרך בשנת תשע"ז, והשתתפות בתערוכה של "דיוקן ישראלי" שנה שעברה.
שלומית אבודרם, מנהלת ביה"ס, ברכה את המשתתפים וציינה כמה התכנית חשובה, והפכה למסורת בית ספרית. עוד סיפרה על משפחתה, על היותה דור שני לניצולי שואה, ועל חשיבות התיעוד של דור הוותיקים.
גם אני ברכתי את המשתתפים, והוספתי כי השנה יש נושא שנתי ייחודי. רמז לכך היה תליון עם לב גדול על חולצתה של שלומית המנהלת. הכנס יתמקד בנושא "אהבה" במטרה לאתר ולתעד סיפורי אהבה מיוחדים.

סבב היכרות בין המשתתפים מגלה, שרוב הסבים והסבות ילידי הארץ, אך עדיין מייצגים מגוון עולים מארצות מוצא שונים. סבא דוד וסבתא גילה, משתתפים בתכנית זו הפעם השנייה. גילה הבטיחה לסבים והסבות החדשים שתהיה להם חוויה יוצאת דופן ומיוחדת.
לאחר הצגת האתר וסרטון המציג את התכנית עברו המשתתפים לפעילות נחמדה באמצעות המחשב - "נעים להכיר" (קישור למפת העולם ולכל פעילויות התכנית באתר ביה"ס) בפעילות, כל סבא/סבתא ונכד/נכדה מציגים את עצמם במצגת שיתופית, וכמובן צילום תמונה משותפת שתועלה למצגת.
ואי אפשר בלי הפתעה - כמעט תמיד אני מוצאת חיבורים למשתתפים. הפעם סבא צעיר, שמעון ביתן (המשפחה היחידה בארץ יוצאת מרוקו עם שם משפחה "ביתן" באות ת) משפחת ביתן מוכרת מאוד בעיירה אופקים, עיר הולדתי, משפחה שרוב בניה הגיעו לתפקידים בכירים בחברה ישראלית. שמעון היום גר בבאר שבע ומשתתף בתכנית עם נכדו נועם.

רשמה מזל מלכא
מדריכה אזורית
משתתפי התכנית

"צוות מנצח"
מנהלת עם לב

מפגש מרגש עם סבא שמעון - בן למשפחת ביתן מאופקים

מעלים לקובץ שיתופי באתר הקשר הרב דורי

קצת לספר עלי ועל סבא
ברכות לסבים והסבות
יפעת וסיגל המורות המובילות עם מזל











  

אין תגובות: