יום שלישי, 16 באוקטובר 2018

פתיחה חגיגית ומרגשת במועדון הוותיקים על חוף הים בשבי ציון עם תלמידי כתה ז1 מבי"ס סולם צור


התמוססות מהירה של הקרח בעקבות החום האנושי של הוותיקים והתלמידים עם טעם של עוד בפיות ובלבבות: מפגש היכרות ראשוני, חגיגי ומרגש  במועדון הוותיקים של שבי ציון, בהשתתפות ותיקים ממזרעה ותלמידי כתה ז1 מבי"ס סולם צור שבגשר הזיו עם המחנך ורכז השכבה תומר דסה.  
את המפגשים תמשיך ותוביל יונה מאירי רכזת התכנית בביה"ס בשיתוף עם ליבנה שוורץ, סנדי ארבל ואניס ליבני ממועדון הוותיקים בשבי ציון עם תמיכתה של אלגרה דוידי רכזת הוותיקים במועצה האזורית מטה אשר.
כהכנה, התבקשו כל המשתתפים להביא תמונות מהעבר. התלמידים התפזרו אקראית בין הוותיקים וסביב השולחנות העגולים שבמועדון ואז שיתפו אלו את אלו: מי הדמות שבתמונה ומדוע בחרו להביאה.
דקות מעטות עברו עד ששמענו "ואו, אני מכירה את סבתא שלך, רבקה, אחות חדר לידה בביה"ח בנהריה – התנדבתי שם 26 שנים, וגם את הסבתא שלך, אביבה שומרוני, אני מכירה", כך שמענו מעליזה גורן.
חווה ברקוביץ' למברגר ספרה:  "הייתי התינוקת הראשונה בשבי ציון,  לא היה גן, אז שמו אותי בלול בחצר וכל מי שעבר הציץ לראות שהתינוקת בסדר עד ש.....מצאו עקרב בלול".  מיד סערו הרוחות והועלו השערות כיצד הרווחה הייתה מגיבה כיום.
דאוד גדבאן ממזרעה המשתתף בפעילויות המועדון יחד עם אשתו ג'מילה, ספר לתלמידים כי כשהיה בגילם לא הייתה לו אפשרות ללמוד אך עם זאת הצליח להתקדם בחיים תוך כדי עבודתו בגינון בבי"ח נהריה.  מאז יציאתו לפנסיה החל לכתוב שירים ובכלל זה שיר על גלעד שליט ומאז הוא מיודד גם עם משפחתו.
זיוה פרחי שתפה בהתרגשות: "הגעתי בגיל 14 מרוסיה ישר לקבוץ רוחמה, עד אז לא ידעתי שיש דבר כזה ספרדים ואשכנזים. אצלנו במשפחה מאז כולם מעורבבים ושמחתי מאד לשמוע שגם אצל התלמידים שפגשנו זה כך, עם ישראל חי !"
ורדית מאייר בקשה: "שיעריכו שגדלים עם סב/תא רב/תא, אני ניצולת שואה ויש לי 17 נינים, שלוש מהן תתגייסנה בשנה הבאה לצה"ל" .
ושיתופים נוספים:
 "אומרים שהדור של היום נמצא רק בתוך הניידים והנה הוא תקשורתי, שתי הבנות שלא הכירו אותנו מספרות בחופשיות על הסבא והסבתא, שמענו גם על הגירושים במשפחה, עם מי חיות.....
אמנם לא ידעו מהי קופסת הקרן הקיימת אך שאלו והקשיבו, תשאלו, תשאלו...בכ"ז יש המשכיות.......
יושבת קבוצה די גדולה והנה נכדה של אחת המשתתפות בקבוצת הפלדנקרייז ...
מרגישה שהילדים כאן הם הנכדים שלי"

בהמשך כיבדו המארחים את התלמידים בכיבוד מעשה ידיהם ומכוונן לטעמם



























אין תגובות: