יום שבת, 23 ביוני 2018

מפגש סיום בי"ס שקד 2018

זו השנה הרביעית שבי"ס שקד מפעיל את תוכנית הקשר הרב דורי. מספר המשתתפים גדל משנה לשנה והשנה מנה 16 זוגות.
בכניסה לאולם בו נערך המפגש קידם א הבאים לוח גדול -  עץ שהכותרת שלו: קשרים של אהבה מדור לדור. על העץ "פרות" ראשונים, תמונה של הסבא והנכד, ומשנה לשנה יתווספו עוד "פרות"
עץ קשרים של אהבה מדור לדור
השנה הובילה את התןכנית המורה גליה והמורה אוסנת,אוסנת חיזקה במיוחד את הצד הטכנולוגי.גליה הובילה את התוכנית בעקשנות והתמדה,לא ויתרה למרות הקשיים שהיו בדרך.את המפגש פתחה גליה בברכה למבוגרים ולילדים.
שמענו סיפורים, חווינו חוויות וקינחנו בביקור בבית התפוצות.התהליך דומה לתאור בשיר איך שיר נולד.איך נולד הסיפור קצת כואב,קצת לא ברור, אבל בסוף יוצא סיפור המתועד באתר בית התפןצות.
מנהלת בי"הס אוסנת מודה למורות, למדריכה עדית מגן(נשביתי בקסמה מהפגישה הראשונה שלנו כשהציגה בפני את התוכנית), ברכה מיוחדת שלוחה לכם הסבים שפיניתם יום בשבוע לטובת הפעילות
אוסנת המנהלת, גליה ואוסנת מורות מובילות

מדבריה של מדריכת התוכנית עדית: מחמיאה למנהלת, למורות, וכמובן למשתתפים
ואז הפעלה קצרה: שימוש בטלפון חוגה. עשית מזמינה מתנדבים להפעיל את הטלפון.מתגובות התלמידים: איך עושים את  , זה מעייף, כמה זה קשה, למה אני מחייגת ואין תשובה. המטרה: זהו אחד מהערכים של התוכנית, יצירת קשר וגשר בין הדורות כשקיים פער טכנולוגי ושפתי.
נסיון לחייג בטלפון חוגה
רון יו"ר ועד ההורים העירוני גם הוא מברך. בי"ס שקד בחר באילו נושאים להשקיע ובחר בתוכנית כשהמטרה לעסוק בנושאים נוספים מלבד תוכנית הלימודים. זו עשייה ערכית ומבורכת.אני מוריד את הכובע בפניכם הותיקים שהגעתם והתמדתם, והרבה תודה לכל הצוות.אכן זו תוכנית משמעותית, המחלחלת ומוטמעת יפה בקהילה.
אחרונה לברכות סבתא ברכה. מפעילה את הילדים בצורה יצירתית. קבוצת ילדים מניף שלט עליו כתובה חוויה שעבר בתהליך.


הילדים עם השלטים


אחד השלטים

לסיום עוברים להקרנת הסיפורים. כותרת הסיפור ששל כל זוג מופיעה על המסך ומתחתה שני משפטים. אחד אמת ואחד  שקר. לדוגמה :שיחקתי כדורגל עם הפועל נחליאלי והפועל חדרה
                     הייתי אלוף במרוץ מסורתי של יום העצמאות בכפר אלוני יצחק
לסיום חלוקת תעודות ושי קטן אלבום. ומה באלבום



תמונה של העץ ותמונה משותפת מבית התפוצות

הדפסה של הסיפור כפי שמופיע באתר

   


מכתב של הנכד לסבתא


                                              


                גם הילדים מקבלים תעודה ומכתב מהסבא על הקשר שהתפתח בתוכנית

אין תגובות: