יום שלישי, 20 במרץ 2018

יום שיא מרגש - היום המחוזי השנתי של מחוז מרכז בתכנית "הקשר הרב דורי" לשנת תשע"ח, בביה"ס "פינס", גדרה

בית הספר "פינס" גדרה, לבש חג !!!

יום מחוזי - מחוז מרכז, בתכנית "הקשר הרב דורי", התקיים בביה"ס "פינס" בגדרה, במעמד השרה לשוויון חברתי, הגב' גילה גמליאל ומר יואל גמליאל, ראש המועצה. כיבדו אותנו בנוכחותם גם מנהלת אגף החינוך, הגב' ענת קוך, מפקחת ביה"ס הגב' ויקי עזיאל, יו"ר הסתדרות המורים סניף רחובות, מר גבי שמעון, מר שלום בוחבוט, ראש תחום בכיר תרבות ומורשת במשרד לשוויון חברתי, הגב' עפרה ישראלי, מנהלת ארצית תכנית "הקשר הרב דורי", הגב' תמי גרין, יועצת ומנהלת תוכן בתכנית, אנשי מטה, רכזות ומדריכות תכנית "הקשר הרב דורי", מנהלות ומורות מובילות מבתי ספר במחוז.

כמובן, שהגיעו נרגשים גם משתתפי התכנית בארבע השנים האחרונות, בהן היא פועלת בבית הספר "פינס", בהובלתה של הסגנית אורנית גלאם והמחנכות ענת אלחרר ונאוה ברגין.


את פני האורחים קבלו נציגי מועצת התלמידים ומקהלת הילדים בשירת המנון ביה"ס. תערוכה מרשימה ביותר קישטה את רחבת ביה"ס - תערוכת ציורי דיוקנאות הסבים והסבתות משתתפי תכנית "הקשר הרב דורי" בביה"ס, שציירו הנכדים. 



ברחבת ההתכנסות, אשר לבשה אווירה חגיגית להפליא, קבלו את פנינו התלמידים אשר העניקו שי לכל אורח. תערוכת תמונות "עבר הווה עתיד" - בה הוצגו תמונות בוגרי ביה"ס, ממאה השנים האחרונות... עד מחזור ק'...

בסיור בתערוכה גילינו בהתרגשות, כי שניים מהוותיקים משתתפי התכנית בביה"ס "פינס", למדו באותה כיתה! ואף גילינו כי בין משתתפי התכנית נמצאות המחנכת בכיתות ה'-ו' של השרה גמליאל, שהיא בוגרת ביה"ס, והמורה לאנגלית שלה בתיכון.



בטקס מרשים, בשיר ובמלל הוצגה הייחודיות של בית הספר כשהיא חובקת בחובה את תכנית "הקשר הרב דורי". מנהלת ביה"ס "פינס", הגב' גלית אקריש, ברכה את האורחים ובין דבריה ציינה:

"כבית ספר הראשון במושבה החוגג בשנה הבאה את חגיגות מחזור ק', עבורנו יישום תכנית זו – היא הזדמנות נוספת לחיבור לשורשים.
שורשיו של אדם הם הקשר לארצו כי היא "תבנית נוף מולדתו". שורשיו של אדם הם משפחתו, חיוכו של אביו, עיניה של אמו, הבית, הריחות וזיכרונות ילדותו. שורשיו של אדם הם חברי ילדות, הם לשון ותרבות, הם טעם התבשילים, הם אביב של פרחים, הם שירים ושערים, הם שבילי טיולים. הם סבא וסבתא, אח ואחות, הם עתיד שתוכנן, הם אהבות ישנות. שורשיו של אדם הם זיכרונותיו, הם גם זיכרונות של אחרים. כמו שורשי העץ הטמונים עמוק באדמה שורשיו של אדם טמונים בנשמה.
אנו מאמינים בחיזוק השורשים של האדם הטמונים בשורשים, תחושת השייכות, הקשרים עם המשפחה והחיבורים עם בית הספר, ומאפשרים לתלמידינו לחקור על אודות השורשים ולהצמיח כנפיים עם יוזמות חדשות.
בהתאם לתפיסתנו: "לחנך אדם עם שורשים ועם כנפיים" מדבריו של אמנון שמוש.

תערוכת הדיוקן ותערוכת "עבר-הווה-עתיד" הם הכנפיים, תוצר של החיבורים שנוצרו עם משתתפי הקשר הרב דורי מחזור ד' והאמנית פרוין בוכניק. במטרה ללמוד ולחקור כיצד מאיר העבר את המציאות היום? האם הוא מחיה אותנו? מכתיב לנו? מה משתנה לאורך השנים? ועם מה אנו צועדים הלאה?

תכנית "הקשר הרב דורי" פועלת בבית ספרנו ארבע שנים. שותפים למפגש משתתפי הקשר הרב דורי מחזור א'-מחזור ה'.
הקשרים שנוצרו במפגשים מחזקים את החיבור לקהילה, ליישוב, לבית הספר ומחזקים את תחושת השייכות והשורשיות מתוך חינוך לגאווה ישראלית.
בכל פתיחת מחזור של התכנית אנו מרגישים גאווה על הצלחת התכנית. כפי שאמר זאת Peter Drucker  "רק כאשר אתה פועל מתוך חוזקות, אתה יכול להשיג מצוינות אמיתית", אנחנו אומרים רק כאשר אתה פועל מתוך הנשמה, אתה יכול להשיג מצוינות אמיתית. היום המחוזי הינו נדבך נוסף לגישתנו הדוגלת במצוינות ערכית, לימודית וחברתית הן של התלמידים והן של חברי הצוות החינוכי.

להצלחת התכנית שותפים רבים ובהזדמנות זו ברצוני להודות לסגנית אורנית גלאם, שמובילה את תכנית הקשר הרב דורי במסירות ובמקצועיות, לענת אלחרר ונאוה ברגין השותפות ליישום התכנית.
לפרוין בוכניק האמנית שליוותה את התלמידים ביצירת התערוכות המרשימות.
תודה מיוחדת לגב' אורנה דרום רכזת מחוז מרכז, שמלווה אותנו ברצינות ובאהבה מהמחזור הראשון ולגב' אור-לי ורד, המדריכה הבית ספרית, על מעורבות מצמיחה.
אני מאחלת לכולנו יום מלמד ומהנה!"

בהמשך, הוצגה טעימה קטנה מהעשייה המיוחדת והאיכותית שלנו ברחבי מחוז מרכז. העשייה הזו מתאפשרת בזכות צוות המדריכות המקצועי והנפלא שלנו במחוז, שאני גאה בו מאוד! מנהלות, מורות מובילות ומשתתפי התכנית מבתי הספר שנבחרו להציג את הפעילות שלהם טרחו והגיעו גם מרחוק, ולכולם התודה! 


לסיכום רשמי היום כתבה אור לי ורד מדריכת ביה"ס:
"״דברים שרואים משם לא רואים מכאן..״ המשפט הזה תמיד נכון אך בהקשר שלנו המשמעויות שלו כפולות ומכופלות. הילדים הנפגשים עם סביהם וסבתותיהם רואים במפגשים דברים שלא ניתן לראותם במפגשי היום יום, הסבים והסבתות רואים את נכדיהם באור אחר, בוגר, תורם. המורות המובילות רואות את העשייה והיצירה שלהן כשליחות וכך גם אני. לא חשבתי שאתרם כל כך ואועשר מהצטרפותי לצוות המדריכות. 
היום, ביום השיא של התכנית, שנערך בבית ספר "פינס" הכל התחבר להכל, ומגוון הצבעים שראינו שם כולנו היה מרגש ונותן תקווה למחר של אחדות ואהבה, לפחות בקרב כל מי שנחשף וידו בתכנית המקסימה הזו... זכיתי".

ההתרגשות מיום נפלא, מעשיר ומלמד זה, עדיין ממלאת אותי, ואני מלאת הערכה והוקרה לגלית אקריש, מנהלת ביה"ס, לאורנית גלאם סגניתה ומובילת התכנית בביה"ס, לצוות ולתלמידים, על אירוח מושלם... לא יכולנו לבחור טוב יותר!!!

קישור לתמונות נוספות מהיום המחוזי שלנו. - לצפייה לחצו כאן


אורנה דרום,
רכזת מחוז מרכז, תכנית "הקשר הרב דורי"

 

תגובה 1:

אורית טאטי אמר/ה...

התרגשתי מאוד לקרוא את הכתבה וראוי לכל הערכה על עשייה חינוכית ערכית ומשמעותית.
תודה מיוחדת לאורנה דרום על ההנהגה היוצרת אירועי למידה מקדמים במחוז המרכז.
חיזקו ואימצו !

אורית טאטי
ממונה על התקשוב מחוז מרכז