יום שלישי, 6 בפברואר 2018

אורט בוים קריית גת - מפגש משפחתי - ניצולי שואה ותלמידי כיתה י'

זו השנה השנייה שתיכון אורט בוים מקיים מפגשים עם ניצולי שואה - במסגרת תכנית "מחוברים" ו"הקשר הרב דורי" יוצרים מפגשים בין תלמידי תיכון (כיתה י') לניצולי שואה בבתיהם - התלמידים מגיעים בזוגות (או שלושה) לבית הותיק ומתעדים בין היתר את סיפור חייו. בביה"ס מתקיימים גם מספר מצומצם של מפגשים חגיגיים. 
השבוע השתתפתי במפגש כזה - תלמידי כיתה י' עם קבוצת הותיקים  - רובם ניצולי שואה מאירופה. השנה יש גם ניצולה , אסתר, מצפון אפריקה שהייתה ילדה במרוקו תחת השלטון הנאצי באותן שנים.
רכזת מחוייבות ומעורבות בקהילה, נטע פאר, יוצרת את החיבור בין תלמידי הכיתה והותיקים, והמורה המובילה - מחנכת הכיתה, מירי אביב, מנחה ומלווה בפועל את התלמידים. הצטרפו למפגש גם מורות להיסטוריה, כחלק מהוראת השואה בכיתה, ותלמידים ממגמת קולנוע, שתעדו את המפגש בצילום מקצועי. 
מנהלת ביה"ס הגב' ציפי בן - טולילה ברכה את המשתתפים, וכמובן היו ברכות של שאר הצוות החינוכי שהתאסף במפגש.
המפגש בעיקר היה שיח של הותיקים בדגש המשפחה - המשפחה שלי בעבר לעומת המשפחה שלי היום. באופן טבעי השיח גלש גם לנושאים נוספים הקשורים לשואה, ורגשות של כעס ותסכול עלו מהדברים - על היחס של "הצברים" כלפי ניצולי השואה בראשית קום המדינה, השילומים שלא הגיעו לידי הניצולים, והתלאות בעלייה לארץ. הישח הסתיים בנימה של אופטימיות לנוכח המשפחות של כולם היום - הילדים שגדלו, למדו והצליחו להעמיד דור של נכדים ונינים. לאחר השיח כולם הצטרפו לארוחת בוקר מושקעת וקיבלו עציץ מתנה.
רשמה: מזל מלכא "הקשר הרב דורי"





קבוצת הותיקים ותלמידי הכיתה 
ברכות של הצוות החינוכי

אסתר ניצולה ממרוקו

אין תגובות: