יום שלישי, 6 בפברואר 2018

שבוע מלא התרגשויות במפגשי הסיום של שלוש הקבוצות, במחצית א' בביה"ס "הבילויים", גדרה

במשך השבוע האחרון התרגשנו בכל בוקר מחדש ...!!!

בבית הספר "הבילויים" גדרה מופעלת התכנית זו השנה החמישית, עם כל תלמידי שכבת כיתות ה'.... - 6 מחזורים בכל שנה!!!
שלוש הקבוצות הראשונות לשנת תשע"ח, סיימו השבוע את פעילותן והשנה עם מחנכות הכיתות: ליאת רז, אדוה לנסמן-פאר וליאת בלומנפלד ובליוויה של לילך אייזן, סגנית ביה"ס.

מנהלת בית הספר, שלהבת בני, נכחה ולקחה חלק בכל מפגשי הסיום, כשהיא מכירה כל משתתף באופן אישי וצמאה לשמוע את הסיפורים המרגשים...
שלהבת ברכה את המשתתפים ואת המחנכות, מדבריה:
"התכנית מקבלת עוד יותר משמעות כשאנחנו ממש לפני ט"ו בשבט, המקום של השורשים, לחזור ולהכיר את המורשת שלי, זהו חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו אני רואה קשר ישיר בין שורשים לבין צמיחה של ילד... מתוך קריאת הסיפורים שלכם, אני משוכנעת כי הלמידה הזו היא הרבה יותר משמעותית לנכדים, ומאפשרת לנו להכיר את הקהילה שלנו. לכן, בבית הספר שלנו משקיע ונותן לתכנית מקום נכבד, בהפעלת 6 קבוצות של חצאי כיתות בכל שנה. אני מודה לילדים היקרים שהייתם חלק פעיל ואני חושבת שניתנה לכם ההזדמנות  שצריך לחבק אותה חזק, חזק ולהבין איזו זכות גדולה זו שסבא וסבתא עוזבים את הכל ובאים  אליכם לספר את הסיפור, זה לא דבר מובן מאליו, אני מודה לכם סבים וסבתות על כך! אני מודה למחנכות ליאת, אדוה וליאת שהובילו השנה את התכנית בהצלחה רבה ובהתרגשות".

לילך אייזן, שהובילה את התכנית ארבע שנים בביה"ס, ברכה ואמרה:
"אני שמחה לראות את חדוות העשייה של המחנכות. הן משתפות אותי בסיפורים האיכותיים והמרגשים, בהצלחות והכי חשוב בהנאה שלהן מהתכנית. אני מרגישה שהתכנית בידיים טובות, פשוט תענוג. אני רוצה לשתף שאני החלטתי לתעד את סיפורה של סבתא שלי וזו היתה חוויה מדהימה, כמה שהכרתי את הסיפור המשפחתי, נוסף לי מידע רב ולמדתי להכיר את הסיפור שלה יותר לעומק. אני בטוחה שלמדתם להכיר את הסיפורים המשפחתיים בצורה מעמיקה ותספרו אותם לאחרים במשפחתכם." 

בהמשך, ניתנה ההזדמנות למשתתפים, תלמידים וותיקים, לשתף בחוויה שעברו, והנה כמה מהם... 
כולן מרגשות ביותר:

סבתא: "עצם התהליך הזה, הוא חשוב ומעניין. גם בית הספר והמחנכת, זכו להכיר את הצד השני. בין הסבא/תא והנכד נוצר קשר אחר. פתאום כייף לספר, להיות ביחד וליצור דברים שלא חשבת עליהם בכלל. אתה לומד מהילד והוא לומד ממך. אני בטוחה שכל מי שנמצא פה, במשך כל השבוע חיכה למפגש הזה ואהב לספר על זה הלאה... זה עושה משהו!!!"

סבתא: "קמתי היום בשלוש ורבע, שמא אני אשן עוד קצת ואפספס את האוטובוס...והנכדה שלי יודעת בשבילם את הכוכבים אני אקטוף".

סבתא: "נחשפנו פה לסיפורים של אחרים סיפורים שלא ידענו, ובהחלט היה נעים להגיע ולחוות".

סבא: "אני רוצה להודות לילדים האלה, שכיבדו אותנו וזיכו אותנו באפשרות לבוא ולהיות איתם באותו הספסל. הם הזכירו לנו את הילדות. זה ריגש ושימח ויהיה חסר!"

סבתא: "אני מודה לך, מחנכת הכתה, את מורה משכמך ומעלה, אני מאושרת שלנכדה שלי יש מחנכת כזו! את הסיפור האישי שלי שסיפרתי פה העברתי גם לאחי, אנחנו הנצרים היחידים שנשארו כבנים לניצולי שואה שכבר לא בחיים. אחי שלא השתתף במפגשים פה, הזיל דמעה כשהראיתי לו והשמעתי לו את מה שהיה פה! הוא אמר לי שעשיתי דבר שלא האמין שאי פעם יהיה. לי זה עשה טוב שהוצאתי דברים שהיו לי בלב בפנים... זו תכנית מבורכת!"

סבא: "אותי זה החזיר שנים אחורה, אני מתכוון להוציא ספר לכל המשפחה בעקבות בחוויה הזו. יש פה מידע שהבנים שלי לא יודעים או שידעו רסיסים אבל לא את הפרטים. כך שאותי העבודה הזו רגשה עד מאוד!"

נכד: "זו הרגשה טובה שהסבים והסבתות באים. אנחנו לא שומעים את הסיפורים האלו כל יום. ידעתי חלקים קטנים מהסיפורים ועכשיו היה לי כייף ללמוד את הסיפור המלא ועל השורשים שלי".

לסיכום קבלו משתתפי התכנית תעודת הוקרה וברכות!


קישור לדף הסיפורים של בית הספר "הבילויים" -כבר פורסמו 170 סיפורים - מאגר סיפורי מורשת

וכעת, פנינו בציפייה למחצית ב', עם 3 קבוצות נוספות... שיזכו אף הם לחוויה מיוחדת כזו!

בהערכה רבה!
אורנה דרום

 
 



אין תגובות: