יום רביעי, 16 באוגוסט 2017

גאווה גדולה - מתוך סיכום פעילות הקשר הרב דורי בבי"ס אמירים אשדוד, הוצג למנהלי מחוז דרום ולעירייה

תכנית הקשר הרב דורי "מזקנים אתבונן"- 
עם הפנים לקהילה ביה"ס "אמירים" אשדוד 2017
תכנית "הקשר הרב דורי " פועלת זו שנה שלישית בבי"ס "אמירים".
השנה עם חגיגות וציון אירועי "אשדוד חוגגת "60 עלה שיח פורה ומרתק בין האזרחים הוותיקים לתלמידים בנוגע להגעתם הראשונית לעיר אשדוד, הסיפורים שנשמעו במפגש היו מדהימים ודרשו תיעוד. על כן, צולמו התלמידים והאזרחים הוותיקים  ונערכו סרטונים מרתקים של השיח המשותף. חדוות העשייה והשיתוף פרצה גבולות ורתקה כל נוכח בקבוצה, כמובן ששני הצדדים יצאו נשכרים וכל צופה אשדודי ותיק מוצא מקום של הזדהות בסיפוריהם הנפלאים.
האזרחים הוותיקים 'ידידי אמירים' סיימו תכנית זו כאשר באמתחתם ידע בהבנה ותפעול המחשב, והתלמידים נחשפו לסיפורי מורשת ותרבות ממקומות שונים בעולם וסיפורים מרתקים הקשורים בעיר הולדתם אשדוד מנקודות מבט שלא הכירו,  אשר חיברו אותם באופן טבעי לשורשיהם ואשר באים בהלימה לתוכניות הלימוד בביה"ס, לחזון וליסוד המארגן החרוט על דגל ביה"ס "מעמיקים שורשים צומחים לאמירים".

מדבריהם של מספר משתתפים בתוכנית:
אוולין זקרי: "בזכות התוכנית חיברתי את סיפוריי הייחודיים והמעניינים ותיעדתי אותם עבורי ועבור משפחתי, קרובי, לעמי, בזכות הפרסום שנעשה באתר בית התפוצות.  בזכות התוכנית משפחתי יודעת דברים שבימים הרגילים אין את הזמן ואין את הסבלנות לשמוע. וזה עושה לנו המבוגרים טוב.  כולי תקווה,  שעזרתי תמכתי שיניתי לטובה משהו בדור הצעיר. ואצל חבריי לקבוצה שנהיה תמיד אופטימיים. מהתוכנית הזו כל כך נהניתי שחזרתי עליה שלוש פעמים שנת 2015, 2016, והשנה 2017 ומחכה בהתרגשות לפעם הרביעית. כל הבא לביתי אני מראה לו בגאווה את מה שעשיתי. התוכנית מאפשרת לי להביא לידי ביטוי כישורים חבויים בי שלא יצאו מעולם לא באו לביטוי בגלל הטרחות של היום יום. מצפה  להמשך, שנחזור כולנו בריאים ושלמים". 
יעקב זנטי: "בזכותכם הכרתי יותר טוב את הדור הצעיר שהוא קצת רחוק ממני בחיים ואני מבסוט שהוא כזה. סקרן מעיז מקשיב חכם. ביה"ס הוא פשוט תענוג. ציוני עם רמה, ילדים מנומסים. כולם התייחסו אלינו כל כך יפה שכל פעם שנכנסתי הרגשתי בבית. אפילו להכין קפה בעצמי ישר כוח. תכנית הקשר הרב דורי תכנית שאני מעריך מאוד. אני שנתיים בתוכנית ומחכה בכיליון עיניים לתחילת השנה הבאה".
מירי דהן: "אני שנתיים בתוכנית ומחכה לשנה הבאה מאוד, אני יודעת שמי שאין לו עבר אין לו עתיד לדעתי תכנית הקשר הרב דורי משמרת את המורשת החשובה של כולנו".
מצ"ב קישורים לסרטונים שנעשו במסגרת הפעילויות:
אבלין זקרי מספרת לחגית וקסמן: https://youtu.be/I9v1E_73uR0
יעקב זנטי מספר לאילי אברהם וויליאמס: https://youtu.be/GSL_CAj3EFg
מירי דהן מספרת לרויטל בוגאיצו'ק: https://youtu.be/2T8z1wAH3ls
סרטון מסיבת סיום 2017: http://get-puppet.com/v/QCVv3ntJJFM?autoplay=true
בברכה ,
                                            פאני ארזי                       לימור בן ארי

       מנהלת ביה"ס                 מובילת תכנית "הקשר הרב דורי"

אין תגובות: