יום רביעי, 14 ביוני 2017

מפגש סיום בבית ספר "רמת אלון" רחובות

בית ספר "רמת אלון" בניהולה של רונית מוסלר סיים את שנת הפעילות בתכנית "הקשר הרב דורי", המנהלת ברכה את הקבוצה והודתה להם על שהסכימו לקחת חלק בתכנית והגיעו בהתמדה ובמסירות לבית הספר.

 


המורה המובילה נעמי אמויאל מסכמת את השנה:

השנה הובלתי בבית ספרנו תוכנית מרגשת ומעצימה "הקשר הרב דורי" בשכבת ה.
תכנית ה"קשר הרב דורי" הינה תכנית ערכית חינוכית המגשרת בין שני דורות. בתכנית זו נפגשים התלמידים עם הסבים והסבתות ו/או אזרחים ותיקים מהקהילה לתהליך של דיאלוג בין דורי וללמידה הדדית. התלמידים מנחים את המבוגרים במיומנויות מחשב בסיסיות, טכנולוגיה וגלישה ברשת. המבוגרים משתפים את התלמידים בסיפורי החיים שלהם, ויחד, תוך תהליך למידת חקר, הם מתעדים את סיפורי המורשת, אשר עולים למאגר סיפורים לאומי של בית התפוצות. התכנית מאפשרת לתלמיד להפוך ל"מורה" ולמנחה בתחום הטכנולוגי ולפתח כישורי הנחייה. במקביל, היא מאפשרת למבוגרים לתרום מניסיון חייהם ולהעביר את המורשת וההון התרבותי לדור ההמשך.
במהלך המפגשים נחשפתי לקשר העמוק שהלך והתעצם בין הצדדים, התוודעתי לסיפורים מרגשים בהם שיתפו אותנו בני הדור הוותיק בעברם הכרתי אנשים מיוחדים מאוד.
בעקבות המפגשים הזמנו את אמה של אחת הסבתות, ניצולת שואה, בכדי שתספר את סיפורה לתלמידי כיתות ה. החוויות בהן שיתפה אותנו ריגשו אותנו מאוד הייתה לנו הזדמנות להכיר מקרוב את עברה הלא פשוט כילדה בשואה. סיפור חייה מתרחש ביוון כשהיא נערה צעירה וממשיך להתפרש על פני שנות בגרותה כשהיא עולה לארץ בגפה. בארץ, אותה נערה צעירה ניצבת מול מציאות לא פשוטה לפני קום המדינה. חייה שזורים במלחמות, בחלום הציוני ובהגשמתו, במהלכם פגשה ניצול שואה מאושוויץ שלימים הפך לבעלה. סיפורה מאפיין את הדור ההוא ומסמל את חשיבות הקשר בין הדורות. קישור למפגש
תוכנית זו תמשיך להתקיים בבית ספרנו גם בשנה הבאה בשכבה ה. אני מחכה ומצפה לפגוש את האזרחים הותיקים, לראות את הקשר שנוצר ולהתרגש מחדש.  
נעמי אמויאל, מובילת התוכנית "הקשר הרב דורי"

כל אחד מהמשתתפים קיבל תעודה ומחזיק מפתחות עם תמונה.





מדברי התלמידים: 
רשל: "סבתא אני מאד להיות אתך בכל התהליך, למדתי על ההיסטוריה של המשפחה שלנו והקשר שלנו התחזק בזכות התכנית. תודה שאף פעם לא ויתרת".
נופר: "סבתא יקרה, נהנתי להיות אתך בכל התקופה הזאת. למדתי עלייך ועל סבא הרבה דברים על החיים שלכם הקשים והפחות קשים שעברתם בילדותכם. אף פעם לא ויתרתם ועשיתם הכל כדי להצליח".


תודה לרונית ולנעמי על שנת פעילות מעניינת ומרגשת, כל הכבוד ויישר כח.

אין תגובות: