יום שני, 19 ביוני 2017

חט"ב "היובל" ראש העין סיימה עוד שנת פעילות מבורכת.

בחט"ב "היובל" בניהולה של הגב' לילך חוגי התקיימה התוכנית זו השנה החמישית, בהובלתה של המורה יוטא מדמוני ובשיתוף עם המחלקה לאזרחים ותיקים, מקום בלב  עירית ראש העין.
בקבוצה אזרחים ותיקים שחברו לתלמידי כתה ז'.

 
במפגש נכחה הגב' יוכי מדמוני מנהלת מח' אזרחים ותיקים בעירית ראש העין, היא ברכה את הנוכחים ואת צוות בית הספר על התמדה בתוכנית. היא ציינה את חשיבות המפגש הבין דורי, בו המבוגר מגלה את עצמו ואת ההיסטוריה שלו, ולתלמידים נפתחות זוויות מבט שונות ומגוונות והם לוקחים חלק בהיסטוריה משמעותית ואותנטית.
המנהלת הגב' לילך חוגי ברכה את הנוכחים והודתה למבוגרים על הנחישות שלהם להגיע למפגשים, לתלמידים על הסבלנות והרצון להקשיב ולתעד.

מדברי הסיכום של המורה המובילה יוטא מדמוני:
"זו השנה החמישית שאני מובילה את הקשר הרב דורי בחט"ב היובל. בכל שנה מגיעים מבוגרים ותלמידים חדשים לתוכנית. עם הזמן גיליתי שבכל שנה התוכנית מקבלת גוון אחר בהתאם להרכב המשתתפים. בעיניי הדבר מקסים. אני פוגשת בכל שנה מבוגרים חדשים עם סיפורים מרתקים וגם תלמידים חדשים עם כישורים שונים ומגוונים. כך שמבחינתי, בכל פעם אני נהנית מהתכנית מחדש. ומה שמרגש בכל פעם מחדש, לראות את הקשר שנוצר בין התלמידים למבוגרים, כיצד התלמידים בסבלנות רבה מלמדים את המבוגרים שימושים שונים במחשב, ומנגד כיצד התלמידים מאזינים בקשב רב לסיפורי המבוגרים, ובסופו של התהליך הם יחד יוצרים תוצר שאותו מעלים למאגר הסיפורים של בית התפוצות".

מדברי הסיכום של תלמידה בתוכנית:
"הקשר הרב דורי בשבילי זו למידה בצורה שונה וחוויתית. במשך השנה, בקשר הרב דורי, יחד עם יוטא האחראית על התוכנית בנינו קשר בין דורי וחיזקנו את מערכת הקשרים בין תלמידי בית הספר לבין האוכלוסיה המבוגרת בקהילה.
המפגשים האלו גרמו לי להיקשר למבוגר שעבדתי איתו, להכיר, להתחבר אליו, ובכלל אל עולם המבוגרים.
במהלך השנה יצא לי לעבוד עם שלושה מבוכרים, ומכל אחד מהם למדתי ושמעתי סיפור אחר. והכי חשוב נקשרתי לכל אחד מהם באופן מיוחד ויוצא דופן. בנוסף במהלך הפרויקט אני תרמתי למבוגרים אך גם נתרמתי. מה הכוונה? נתתי להם המבוגרים כלים בתחום המחשבים, העשרתי אותם בידע טכנולוגי. ולי? העשירו את הידע על הקהילה שסביבי על העבר שבעצם הוא גם שלי."

נציג הסבים (המשתתף כבר שלוש שנים) הודה מאד לבית הספר ובמיוחד למורה המובילה יוטא מדמוני, שבנועם, בסבלנות ובמאור פנים מובילה את המפגשים. הוא דיבר על חשיבות התוכנית על ההקשבה האינדבידואלית לכל משתתף ומשתתף.
עטד סיפרו הסבים, שכשנתבקשו לספר על עברם לא חשבו שיש להם מה לספר וכשהתחילו לנבור ולפשפש בזכרון למדו על עצמם רבות, והגיעו לזכרונות ולסיפורים שאפילו בני ביתם, ילדיהם ונכדיהם לא שמעו עליהם.
כמו כן הם ציינו את ההתרגשות הרבה שאחזה בהם בסיור בבית התפוצות, סבא אחד מצא תמונה של בית הכנסת בו היה מתפלל כילד עם אביו שהיה השמש הראשי בו.

המבוגרים והתלמידים החליפו בינהם כרטיסי ברכה שכתבו זה לזה.



אין תגובות: