יום שני, 22 במאי 2017

אירוע סיכום שנת פעילות תשע"ז תכנית הקשר הרב דורי- רשמים וחוויות

"איזה יופי של ערב. מדהים!"
"בראבו לצוות רב דורי!"
"הידד הידד. היה מרגש מאוד ובעלי סיפורים בהחלט פורצי דרך ומאוד משמעותיים. כל הכבוד".
"יישר כח היה מדוייק איכותי ומרגש".



כמו בכל שנה, גם השנה ציינה תכנית הקשר הרב דורי ב - 16 למאי, סוף שנת פעילות ענפה. הכנס נערך בסימן "פורצי דרך" מתוך מטרה לחשוף ולהוקיר את המשתתפים הוותיקים בתכנית אשר תרמו וסללו דרך וחזון לנו כאן במדינת ישראל.
הכנס נערך בבית התפוצות מוזיאון העם היהודי במעמד מנכ"ל המשרד לשוויון חברתי, מר אבי כהן ומנכ"ל בית התפוצות, מר דן תדמור, מנהל אגף טכנולוגיות מידע במשרד החינוך, מר רוני דיין וכיבד אותנו בנוכחותו שר החינוך מר נפתלי בנט אשר אמו השתתפה השנה בתכנית.  


תחילת האירוע, בקבלת הפנים הוצגו בגלריית המוזיאון, סרטונים על מסכי פלזמה של נבחרי התוכנית "פורצי הדרך" והקהל יכל להתרשם מספוריהם  ומעשייתם המגוונת והמשפיעה וזאת באמצעות תערוכת מדיה.
לאחר מכן, נערך טקס באודיטוריום בני ציון במוזיאון ובו הוצגו קליפים קצרים של "פורצי הדרך" ונכדיהם ובהם סיפרו על תהליך הלמידה החוויתי בו השתתפו השנה במהלך מפגשי התכנית.


בין פורצי הדרך ניתן היה לראות את הגב' סאלחה סאבק מחורפיש מורה דרוזית, אשר פרצה דרך בחברה הדרוזית והייתה האישה הראשונה שיצאה מהכפר ללימודים אקדמאיים. את הגב'  עליזה שמשוני המורה הראשונה בעיר אופקים, אשר עד היום בהיותה בת 94 פנסיונרית ואזרחית ותיקה, תורמת מכישוריה בבית הספר לילדים מתקשים. את ח"כ לשעבר יעל דיין, שופטת בית המשפט העליון עדנה ארבל, מעצב האופנה גרשון ברם, אלוף במילואים יורם יאיר ועוד....

את הערב הנעימו בשיר משותף התלמיד יצחק אהרוני והאזרחית הוותיקה הגב' פאינה שולמן אשר ריגשו את הקהל בביצוע לשיר "לשיר איתך" יצחק ופאינה נפגשו במסגרת התוכנית אשר הופעלה בתיכון נעמ"ת חדרה, פאינה הגיעה כבת הזוג של יצחק בתוכנית דרך המרכז  לקשיש בגבעת אולגה, פאינה ויצחק מבצעים כבר כמה שירים ביחד באירועים שונים.


כמו כן ניתן היה ליהנות ממקהלת הילדים של ביה"ס ממלכתי א' בהוד השרון בניהולו המוזיקלי של טל סונדק.

את האירוע חתמה הזמרת מיכל טל שהשתתפה בתוכנית עם יהלי נכדה מביה"ס המשתלה בת"א, עם חורשת האקליפטוס ליושינקה, ובהשתתפות כולנו לשירת המנון התקווה.

לאתר פורצי דרך בקשר הרב דורי  בו תמצאו את כל התכנים, הסיפורים והקליפים.

אין תגובות: