יום שבת, 1 באפריל 2017

מפגש סיום בי"ס רימון

זכות גדולה נפלה בחלקו של בית ספר רימון.האחת שמנהלת בית הספר הגב.סימה אטיאס פתחה את שערי בית הספר להפעלת תוכנית הקשר הרב דורי.
זכות שניה המורה אתי רומנו שהובילה את הקבוצה בתהליך של תעוד הסיפורים. אתי עשתה זאת עם איכפתיות לכל פרט ופרט,מוטיבציה רבה והעיקר בסבלנות לכל משתתף ומשתתף. זאת שנה ראשונה לאתי בהובלת התוכנית וניכר שהיא חברה לתוכנית ואפילו העלתה  את הסיפור על אמה. את התוצאות ניתן לראות באתר של בית התפוצות לשם הועלו  כל הסיפורים.
מרגש במיוחד היה ארוע הסיום.על השולחן היה מונח שי לכל ותיק- תמונה ממוסגרת של הותיק והתלמיד, או סבתא ונכדה. בשולחן ליד  .שולחן עמוס בתקרובת.כל משתתף היה מלווה במשפחה המורחבת.
את המפגש פותחת אתי שנרגשת מאוד לראות את כל המשפחות.בהמשך מברכת סימה המנהלת שרואה בתוכנית חוויה משמעותית. זה לא מובן מאליו שהמבוגרים הגיעו באופן קבוע לכל המפגשים ודיווחו על החוויה הערכית שהם עוברים.
התוכנית היא ערך נוסף לעשייה החינוכית הבית ספרית. בעיניה אין דבר יותר משמעותי מתוכנית הקשר הרב דורי. המשפחות היוו מעטפת תומכת לכל התהליך וסייעו בתעוד הסיפורים. ואכן מרגש מאוד לקרוא את כל הסיפורים.
זכיתם להגיע לזירה הצעירה של בי"ס להתרשם מהשובבות, הזריזות, הספונטניות, והידע הטכנולוגי של התלמידים.אין ספק שהמפגש הוא זמן איכות של קשר בין דורי. אתם כבר חלק מקהילת בית ספר ואני מזמינה אותכם להשתתף בארועים הבית ספריים..רחמש בנות התנדבו להשתתף בתוכנית והן עשו זאת בחן רב וברגישות.רק זוג אחד היה של סבתא ונכדה.שאר התלמידות אמצו את הותיקים ופתחו קשרים אישיים קרובים מאוד.
.בהמשך הוקרנה מצגת המתארת את התהליך והביקור בבית התפוצות.
:ועתה הגיע תורם של המשתתפים לספר מעט חוויות מהמפגשים
ירין:הדבר שהפתיע אותי שלא היו מקלחות וקנו בגדים ונעליים פעם בשנה, ליאה שהיתה שותפה לתעוד הסיפור על השרות הצבאי: למדתי שפעם לא היו טלפונים,ישנו באוהלים והיה קר וכדי להתקלח נסעו במשאית. טובה סבתא של ירין: לאחר ויכוחים נעניתי לבקשתה של הנכדה להצטרף לתוכנית ואכן היתה לי חוויה מעצימה
אסתר : מותיקי כפר יונה ומיסדיה , היה מרגש לחזור לתקופת הילדות, אהבתי את המפגשים עם הילדות שדאגו לנו שנאכל ונשתה. חשוב מאוד לתעד את ההסטוריה.
לסיום כל משפחה בוחרת ערך שהתחזק אצלם בתהליך התעוד,לדוגמה הקשבה ערך שבחרה ירין  למדתי להקשיב למבוגר ולא לחשוב על דברים אחרים או להתעסק בטלפון. ערכים נוספים שהוזכרו :מעורבות,התנדבות, אהבת הארץ שיתוף פעולה, הוקרת תודה ועוד.
והעיקר לא שכחו להגיד שימליצו לחבריהם לקחת חלק בתוכנית בשנה הבאה.
את המפגש סיימו המבוגרים במתן שי לכל אחת מהבנות

אין תגובות: